REAL

A gamifikáció terjedő trendje és az elektronikus tanulási környezet = The growing trend of gamification and the e-learning environment

Jaskóné Gácsi, Mária (2023) A gamifikáció terjedő trendje és az elektronikus tanulási környezet = The growing trend of gamification and the e-learning environment. MESTERSÉGES INTELLIGENCIA, 5 (1). pp. 91-101. ISSN 2676-9611

[img]
Preview
Text
MI_2023_1_091_Jaskone.pdf - Published Version

Download (2MB) | Preview

Abstract

Az elektronikus tanulási környezet azt igényli, hogy a fókusz a tanuló tanulási tevékenységére kerüljön. Ennek következtében már nem korszerű kizárólag tanításról beszélni, ehelyett a tanítás-tanulás folyamatát kell értelmezni. Thomas W. Malone munkásságának eredményeként rájött, hogy a játékos elemek használata pozitív élmény, ezért tesztelte az oktatásban (Christians 2018). A téma kapcsán Malone olyan kérdésekre próbált választ kapni, hogy: Hogyan lehet olyan utasításokat adni a tanulóknak, ami felkelti az érdeklődésüket és a tanulás folyamatához is hozzájárulnak? Miért olyan lebilincselőek a számítógépes játékok? Mitől lesznek a dolgok szórakoztatóak? Hogyan lehetne ezeket az elemeket az oktatásban úgy felhasználni, hogy az érdekesebb és élvezetesebb legyen? Malone konklúziója: a motiváltságot nagymértékben támogatja az, ha a diákoknak van lehetőségük, és kiválaszthatják azt, hogy milyen feladattal szeretnének tevékenykedni. = The e-learning environment requires that the focus is on the learner's learning activity. As a consequence, it is no longer appropriate to talk exclusively about teaching, but instead to understand the teaching-learning process. As a result of Thomas W. Malone's work, he realised that the use of playful elements is a positive experience and therefore tested it in education (Christians 2018). On this topic, Malone sought to answer questions such as: How can instruction be given to students that will engage their interest and contribute to the learning process? Why are computer games so engaging? What makes things fun? How can these elements be used in education to make it more interesting and enjoyable? Malone concludes that motivation is greatly enhanced when learners are given a choice, a choice of what task they want to do.

Item Type: Article
Uncontrolled Keywords: elektronikus tanulási környezet, infokommunikációs eszközök, motiváció, online tanulás = e-learning environment, ICT, motivation, online learning
Subjects: L Education / oktatás > LB Theory and practice of education / oktatás elmélete és gyakorlata
Q Science / természettudomány > QA Mathematics / matematika > QA75 Electronic computers. Computer science / számítástechnika, számítógéptudomány
SWORD Depositor: MTMT SWORD
Depositing User: MTMT SWORD
Date Deposited: 13 Jul 2023 06:51
Last Modified: 13 Jul 2023 06:51
URI: http://real.mtak.hu/id/eprint/169543

Actions (login required)

Edit Item Edit Item