REAL

Az értéktári munka pedagógia vonatkozásai és jó gyakorlata

Vácziné Takács, Edit and Benkei-Kovács, Balázs (2023) Az értéktári munka pedagógia vonatkozásai és jó gyakorlata. MULTIDISZCIPLINÁRIS KIHÍVÁSOK SOKSZÍNŰ VÁLASZOK (1. Ksz). pp. 166-190. ISSN 2630-886X

[img]
Preview
Text
10053-Cikk szöveg-166-190.pdf

Download (691kB) | Preview

Abstract

A helyi értéktárak számon tartása, az értékek gyűjtése és életben tartása alapvetően közösségszervezői–közművelődési feladatkör, melyhez a Nemzeti Művelődési Intézet szakmai háttértámogatást nyújt a 2012. évi hungarikum törvény szabályozása alapján. Tanulmányunkban a területen megvalósult jógyakorlatok közül tartalomelemző módszerekkel veszünk górcső alá fél tucat jógyakorlatot, fogalmi elemzésünket ezek részletes bemutatására építjük. Fő célunk, hogy az esetpéldák sajátosságait elemezve egy általános érvényű tanulási klasztert állíthassunk fel, amelyben elkülöníthetően kirajzolódnak a lakosság körében megjelenő tanulási típusok az értéktári munka és az értékközvetítő gyakorlatok tükrében. Elméleti háttérként feldolgozásra kerülnek az értékőrzésnek, továbbá az informális és nem formális tanulás fogalmi hátterei. Az értéktári munkához kapcsolódó funkciók és feladatok, valamint a közösségépítés mellett a helyi értékek kulturális gazdaságfejlesztő lehetőségei külön figyelmet kapnak. Tematikus vizsgálatunk eredményeként a kulturális tanulás típusainak gazdagításához kívánunk hozzájárulni.

Item Type: Article
Uncontrolled Keywords: helyi értékek, hungarikumok, közösségi tanulás, informális tanulás, tanulási tipológia
Subjects: L Education / oktatás > LB Theory and practice of education / oktatás elmélete és gyakorlata
SWORD Depositor: MTMT SWORD
Depositing User: MTMT SWORD
Date Deposited: 18 Jul 2023 06:54
Last Modified: 19 Jul 2023 07:11
URI: http://real.mtak.hu/id/eprint/169915

Actions (login required)

Edit Item Edit Item