Vácziné Takács, Edit and Benkei-Kovács, Balázs (2023) Az értéktári munka pedagógia vonatkozásai és jó gyakorlata. MULTIDISZCIPLINÁRIS KIHÍVÁSOK SOKSZÍNŰ VÁLASZOK (1. Ksz). pp. 166-190. ISSN 2630-886X
|
Text
10053-Cikk szöveg-166-190.pdf Download (691kB) | Preview |
Abstract
A helyi értéktárak számon tartása, az értékek gyűjtése és életben tartása alapvetően közösségszervezői–közművelődési feladatkör, melyhez a Nemzeti Művelődési Intézet szakmai háttértámogatást nyújt a 2012. évi hungarikum törvény szabályozása alapján. Tanulmányunkban a területen megvalósult jógyakorlatok közül tartalomelemző módszerekkel veszünk górcső alá fél tucat jógyakorlatot, fogalmi elemzésünket ezek részletes bemutatására építjük. Fő célunk, hogy az esetpéldák sajátosságait elemezve egy általános érvényű tanulási klasztert állíthassunk fel, amelyben elkülöníthetően kirajzolódnak a lakosság körében megjelenő tanulási típusok az értéktári munka és az értékközvetítő gyakorlatok tükrében. Elméleti háttérként feldolgozásra kerülnek az értékőrzésnek, továbbá az informális és nem formális tanulás fogalmi hátterei. Az értéktári munkához kapcsolódó funkciók és feladatok, valamint a közösségépítés mellett a helyi értékek kulturális gazdaságfejlesztő lehetőségei külön figyelmet kapnak. Tematikus vizsgálatunk eredményeként a kulturális tanulás típusainak gazdagításához kívánunk hozzájárulni.
Item Type: | Article |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | helyi értékek, hungarikumok, közösségi tanulás, informális tanulás, tanulási tipológia |
Subjects: | L Education / oktatás > LB Theory and practice of education / oktatás elmélete és gyakorlata |
SWORD Depositor: | MTMT SWORD |
Depositing User: | MTMT SWORD |
Date Deposited: | 18 Jul 2023 06:54 |
Last Modified: | 19 Jul 2023 07:11 |
URI: | http://real.mtak.hu/id/eprint/169915 |
Actions (login required)
![]() |
Edit Item |