REAL

A fenntarthatóság tétova szószólói : Mit és hogyan kommunikálnak az üzleti iskolák a fenntarthatósággal kapcsolatban? = Hesitant advocates of sustainability : what and how do business schools communicate about sustainability?

Csillag, Sára and Király, Gábor and Rakovics, Márton and Géring, Zsuzsanna (2023) A fenntarthatóság tétova szószólói : Mit és hogyan kommunikálnak az üzleti iskolák a fenntarthatósággal kapcsolatban? = Hesitant advocates of sustainability : what and how do business schools communicate about sustainability? VEZETÉSTUDOMÁNY, 54 (7-8). pp. 58-76. ISSN 0133-0179

[img]
Preview
Text
964-Tanulmanyszovege-7114-1-10-20230719.pdf - Published Version
Available under License Creative Commons Attribution.

Download (999kB) | Preview

Abstract

A jelenlegi és jövőbeli gazdasági vezetők lehetnek az egyik legfontosabb szereplői a fenntartható gazdaság és társadalom felé való átmenet elindításának és irányításának. A felsőoktatási intézmények, különösen az üzleti képzéssel foglalkozó intézmények feladata, hogy felkészítsék őket erre a szerepre. A szerzők írásukban a nemzetközi TOP100 üzleti képzőhely (business school) külső online kommunikációjának vizsgálatán keresztül térképezik fel, hogy az üzleti iskolák hogyan keretezik a fenntarthatóság kérdését a valószínű és lehetséges jövővel kapcsolatban. Eredményeik tükrében az látszik, hogy ezen intézmények közel fele nem foglalkozik a fenntarthatósággal az oktatással kapcsolatos online kommunikációjában, míg a másik fele szinte kizárólag annak gazdasági dimenzióját hangsúlyozza. Kevés bizonyítékot találtak arra, hogy az üzleti képzőhelyek megpróbálnának eltérni a status quo-tól, inkább az látszik az eredményekből, hogy továbbra is a neoliberális világképet erősítik, és a fenntarthatóság csak azon aspektusait építik be, amelyek összeegyeztethetők ezzel a szemlélettel. = Current and future economic leaders are among the most critical actors in launching and guiding the transition towards a sustainable economy and society; preparing them for this responsibility falls to higher education institutions, especially business schools. In this paper, the authors analyse the external communication of 100 highly ranked business schools to understand how they incorporate the issue of sustainability. Moreover, they also aim to delineate the relationship between their understanding of sustainability and the futures they present. The findings show that in education-related texts, almost half of institutions fail to touch on the issue of sustainability at all, while the other half narrow down the concept to its economic aspects. They also show that a neoliberal worldview is more dominant in the corpus, and that the only aspects of sustainability emphasised by business schools are those which are compatible with this perspective.

Item Type: Article
Uncontrolled Keywords: fenntartható üzleti képzés, fenntarthatóság és oktatás, a felsőoktatás jövője, kevert módszertani szövegelemzés = sustainable business education, sustainability and education, the future of higher education, mixed-methodological textual analysis
Subjects: H Social Sciences / társadalomtudományok > HF Commerce / kereskedelem > HF5001-6182 Business management / üzleti menedzsment
L Education / oktatás > LB Theory and practice of education / oktatás elmélete és gyakorlata > LB2300 Higher Education / felsőoktatás
SWORD Depositor: MTMT SWORD
Depositing User: MTMT SWORD
Date Deposited: 20 Jul 2023 15:26
Last Modified: 20 Jul 2023 15:26
URI: http://real.mtak.hu/id/eprint/170192

Actions (login required)

Edit Item Edit Item