Bán, Erika and Ilyésné Molnár, Emese and Jármai, Erzsébet Mária and Vágány, Judit (2023) Tehetséggondozás a magyar gazdasági felsőoktatásban : Fókuszban a Tudományos Diákköri Konferencia és a Közgazdaságtudományi Szekció = Talent management in hungarian economic higher education : the scientific students' associations and the economic science section in focus. VEZETÉSTUDOMÁNY, 54 (7-8). pp. 105-120. ISSN 0133-0179
|
Text
1033-Tanulmanyszovege-7117-1-10-20230719.pdf - Published Version Available under License Creative Commons Attribution. Download (1MB) | Preview |
Abstract
A szerzők tanulmányukban többéves kutatómunka eredményeként komplex módon mutatják be a magyar gazdasági felsőoktatásban megvalósuló tehetséggondozást, s ezen belül a tudományos diákköri mozgalom helyzetét. A tanulmány céljai között szerepelt a tudományos diákköri (TDK) konferencia szerepének és történetének bemutatásán túl a TDK országos vezetői, a tehetséggondozásban élen járó egyetemi oktatók, valamint az egyetemi hallgatók helyzetfeltáró véleményének megismerése a mozgalom jelentőségéről és a tehetséggondozásban betöltött szerepéről, az érintettek részvételi motivátorairól. Ezen összetett célrendszer betöltése többféle kutatási módszer bevonásával vált lehetővé. Tanulmányuk eredményeként megállapítható, hogy a TDK, mint a tehetséggondozás egy formája, magában foglalja a belső motiváció erősítését, valamint az anyagi és erkölcsi ösztönzők biztosítását is. Lényeges megállapítás az, hogy az oktatók és hallgatók TDK-mozgalomhoz való viszonyulását összességében az intézményi kultúra erősen befolyásolja. = In addition to presenting the role and history of the Scientific Student’s Associations Conference (TDK), the aim of the study was to identify the opinions of the national leaders of the TDK, university lecturers at the forefront of talent management, and university students on the significance of this association and activity and its role in talent management, as well as the participation motivations of those involved. Achieving this complex target system was facilitated by the application of several research methods. As a result of this study, the authors can conclude that talent management includes the strengthening of internal motivation, as well as the provision of financial and moral incentives. An important finding is that teacher and student attitudes towards the TDK movement are strongly influenced by the institutional culture as a whole.
Item Type: | Article |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | tehetséggondozás, tudományos diákköri mozgalom, Közgazdaságtudományi Szekció, gazdasági felsőoktatás, TDK, OTDK = talent management, Scientific Student’s Associations, Economic Science Section, economic higher education, TDK, OTDK |
Subjects: | H Social Sciences / társadalomtudományok > HB Economic Theory / közgazdaságtudomány L Education / oktatás > LB Theory and practice of education / oktatás elmélete és gyakorlata > LB2300 Higher Education / felsőoktatás |
SWORD Depositor: | MTMT SWORD |
Depositing User: | MTMT SWORD |
Date Deposited: | 20 Jul 2023 15:31 |
Last Modified: | 20 Jul 2023 15:31 |
URI: | http://real.mtak.hu/id/eprint/170196 |
Actions (login required)
Edit Item |