Nagy-Gál, Anetta (2022) Területi gyakorlatok értékelése főiskolai ápolóhallgatók körében. NŐVÉR, 35 (2). pp. 28-37. ISSN 0864-7003
|
Text
Nagy_Gal.pdf Download (987kB) | Preview |
Abstract
A vizsgálat célja: A főiskolai ápolóhallgatók képzésében alapvető az elméleti és a gyakorlati képzés egyensúlyának kialakítása. A célkiűzés annak felmérése volt, hogy milyenek a hallgatók területi gya- korlatokon szerzett tapasztalatai, milyen problémákat jeleznek a képzés szakmai kompetenciákra felkészítésében lényeges szerepet játszó komponensben. Adatok és módszerek: A vizsgálati mintát a Semmelweis Egyetem Egészségtudományi Karának ápo- lóképzésében részt vevő 3. és 4. évfolyamos hallgatói alkották (N=96 fő). Az adatgyűjtés módszere kvantitatív jellegű, online kérdőív kitöltésére épült, amelyben három nyitott kérdés formájában kvalita- tív jellegű elemek is szerepeltek. Eredmények: A Likert-skálán mért állítások között az elmélet-gyakorlat egyensúlya, az oktatásban résztvevők szerepe, a gyakorlati feladatok elvégzésére fordított idő kapta mindkét évfolyamtól az ala- csonyabb átlagos rangszámokat. A logisztikus regresszió alkalmas a gyakorlatról kialakított pozitív/ negatív benyomás bekövetkezési valószínűségének becslésére, több magyarázó változó együttes hatásaként. Következtetés: A területi gyakorlati képzésre vonatkozó problémák – egy előző (2009) vizsgálat ered- ményeihez képest – továbbra is megoldatlanok. | Purpose: Establishing a balance between theoretical and practical training is essential in the training of college nursing students. The aim was to assess the students’ experiences of clinical practice and the problems they indicate in the component, which plays an important role in preparing the training for professional competencies. Methods: The study sample consisted of 3rd and 4th grade students (N=96) participating in nursing training at the Faculty of Health Sciences of Semmelweis University. The method of data collection was based on the completion of a quantitative online questionnaire, which also included qualitative elements in the form of three open-ended questions. Results: Among the statements measured on the Likert scale, the balance of theory-practice, the role of participants in education, and the time spent on practical tasks received lower average ranks from both grades. Logistic regression is suitable for estimating the probability of a positive/ negative impression of a practice as a combined effect of several explanatory variables. Conclusions: Compared to the results of a previous (2009) study, the problems with field clinical training remain unresolved.
Item Type: | Article |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | területi gyakorlat értékelése, ápolóhallgatók | evaluation of clinical practice, nursing student |
Subjects: | L Education / oktatás > LB Theory and practice of education / oktatás elmélete és gyakorlata > LB2300 Higher Education / felsőoktatás R Medicine / orvostudomány > RT Nursing / betegápolás |
Depositing User: | Beáta Bavalicsné Kerekes |
Date Deposited: | 24 Jul 2023 09:10 |
Last Modified: | 24 Jul 2023 09:10 |
URI: | http://real.mtak.hu/id/eprint/170481 |
Actions (login required)
Edit Item |