REAL

Oktatási változások és krízismenedzsment

Muth-Fazekas, Ágnes and Antoni-Alt, Petronella (2023) Oktatási változások és krízismenedzsment. HUMÁN INNOVÁCIÓS SZEMLE, 14 (1). pp. 120-137. ISSN 2062-0292

[img]
Preview
Text
HISZ_2023_1-120-137.pdf

Download (577kB) | Preview

Abstract

A tanulmány egy, az oktatási változásokat vizsgáló, mintegy egy évtizeden át tartó nagyszabású, kevert módszerekre épülő kutatássorozat eredményeibe nyújt betekintést, melynek utolsó szakaszában a koronavírus-járvány adott lehetőséget a veszélyhelyzeti változások elemzésére. Fontos kérdés volt, hogy milyen újszerű kutatásmetodológiai megoldásokkal lehet alkalmazkodni a megváltozott környezethez, illetve hogy vajon a prepandémiás iskolai jellemzők és a krízisreakciók között milyen összefüggéseket feltételezhetünk. A tanulmány fókusza ennek megfelelően kettős: egyszerre foglalkozik a kutatási módszerek ideiglenes és hosszabb távú változásának kérdésével, és olyan tartalmi dilemmákkal, amelyek az iskolai szintű tartós fejlődést eredményező krízisválaszok és a szervezeti feltételek, a vezetési stratégiák, a fejlesztési ismeretek és a korábbi pedagógiai gyakorlatok kapcsolatát tárgyalják. Utóbbira épülve tanulmányunkban bemutatunk egy általunk fejlesztett modellt, mely a szervezeti működés és krízisválaszok kapcsolatát írja le és esettanulmányok során megfigyelt esetekkel illusztráljuk azt.

Item Type: Article
Uncontrolled Keywords: fenntarthatóság; COVID; iskolamenedzsment; oktatási változások; kutatási módszerek;
Subjects: L Education / oktatás > L1 Education (General) / oktatás általában
SWORD Depositor: MTMT SWORD
Depositing User: MTMT SWORD
Date Deposited: 15 Aug 2023 08:17
Last Modified: 15 Aug 2023 08:17
URI: http://real.mtak.hu/id/eprint/171463

Actions (login required)

Edit Item Edit Item