Muth-Fazekas, Ágnes and Antoni-Alt, Petronella (2023) Oktatási változások és krízismenedzsment. HUMÁN INNOVÁCIÓS SZEMLE, 14 (1). pp. 120-137. ISSN 2062-0292
|
Text
HISZ_2023_1-120-137.pdf Download (577kB) | Preview |
Abstract
A tanulmány egy, az oktatási változásokat vizsgáló, mintegy egy évtizeden át tartó nagyszabású, kevert módszerekre épülő kutatássorozat eredményeibe nyújt betekintést, melynek utolsó szakaszában a koronavírus-járvány adott lehetőséget a veszélyhelyzeti változások elemzésére. Fontos kérdés volt, hogy milyen újszerű kutatásmetodológiai megoldásokkal lehet alkalmazkodni a megváltozott környezethez, illetve hogy vajon a prepandémiás iskolai jellemzők és a krízisreakciók között milyen összefüggéseket feltételezhetünk. A tanulmány fókusza ennek megfelelően kettős: egyszerre foglalkozik a kutatási módszerek ideiglenes és hosszabb távú változásának kérdésével, és olyan tartalmi dilemmákkal, amelyek az iskolai szintű tartós fejlődést eredményező krízisválaszok és a szervezeti feltételek, a vezetési stratégiák, a fejlesztési ismeretek és a korábbi pedagógiai gyakorlatok kapcsolatát tárgyalják. Utóbbira épülve tanulmányunkban bemutatunk egy általunk fejlesztett modellt, mely a szervezeti működés és krízisválaszok kapcsolatát írja le és esettanulmányok során megfigyelt esetekkel illusztráljuk azt.
Item Type: | Article |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | fenntarthatóság; COVID; iskolamenedzsment; oktatási változások; kutatási módszerek; |
Subjects: | L Education / oktatás > L1 Education (General) / oktatás általában |
SWORD Depositor: | MTMT SWORD |
Depositing User: | MTMT SWORD |
Date Deposited: | 15 Aug 2023 08:17 |
Last Modified: | 15 Aug 2023 08:17 |
URI: | http://real.mtak.hu/id/eprint/171463 |
Actions (login required)
![]() |
Edit Item |