Forray, R. Katalin (2023) Az iskola táguló tere. EDUCATIO, 32 (2). pp. 247-256. ISSN 1216-3384
|
Text
2063-article-p247.pdf Download (154kB) | Preview |
Abstract
A kis létszámú, néhány pedagógussal működő iskolák az iskolahálózat jellegzetesintézményei voltak Magyarországon a 19–20. század fordulóján. A múlt századhetvenes éveitől kezdődött az az oktatáspolitika, amely össze akarta vonni ésezáltal felszámolni ezeket az intézményeket. A rendszerváltozás (1989–1990) utánújra tapasztalhattuk a kis iskolák visszaállítását („visszakörzetesítés”). Akisiskolák létesítése és megszüntetésük közötti harc nem magyarországijellegzetesség. Európa számos országában megfigyelhető, az Egyesült Államokbanpedig a 2000-es évek egyik vezető oktatáspolitikai mozgalma volt („kis iskolamozgalom”, „kis iskola kezdeményezés”). Mi szól mellettük, és mi ellenük nálunk?Ezt vizsgálom ebben az írásban.
Item Type: | Article |
---|---|
Subjects: | L Education / oktatás > L1 Education (General) / oktatás általában |
SWORD Depositor: | MTMT SWORD |
Depositing User: | MTMT SWORD |
Date Deposited: | 18 Aug 2023 09:47 |
Last Modified: | 18 Aug 2023 09:47 |
URI: | http://real.mtak.hu/id/eprint/171712 |
Actions (login required)
![]() |
Edit Item |