Cserti Csapó, Tibor (2023) A hazai cigányság területi-társadalmi megjelenítése a tankönyvekben. A tankönyvszerző dilemmái. EDUCATIO, 32 (2). pp. 304-317. ISSN 1216-3384
|
Text
2063-article-p304.pdf Download (209kB) | Preview |
Abstract
„A roma kultúra reprezentációja a tartalomszabályozók, tartalomhordozók körében, valamint ezek fejlesztési lehetőségei” című kutatás során azt vizsgáltuk, hogy a közoktatásban a környezetismeret, a természetismeret és a földrajz tanításához a választható tankönyvek listáján szereplő tananyaghordozók a hazai nemzetiségekről, fókuszáltan a cigány, roma népességről tartalmaznak-e olyan releváns információkat, amelyek a Nemzeti alaptanterv (NAT), a Kerettantervek, illetve az ezekre épülő helyi tantervek előírásai szerint kötelező elemei lennének az egyes évfolyamok ismeretanyagának. (Ld. még Orsós 2015, 2016; Cserti Csapó 2016; Andl–Cserti 2017 .) Áttekintettük a témakörben született korábbi eredményeket is ( Terestyéni 2005; Balázs et al. 2014; Binder–Pálos 2016 ).
Item Type: | Article |
---|---|
Subjects: | J Political Science / politológia > JC Political theory / politikaelmélet, államtudomány > JC312 Ethnic minorities / kisebbségkutatás, nemzetiségi kérdés L Education / oktatás > L1 Education (General) / oktatás általában |
SWORD Depositor: | MTMT SWORD |
Depositing User: | MTMT SWORD |
Date Deposited: | 18 Aug 2023 09:42 |
Last Modified: | 18 Aug 2023 09:42 |
URI: | http://real.mtak.hu/id/eprint/171716 |
Actions (login required)
![]() |
Edit Item |