REAL

A hazai cigányság területi-társadalmi megjelenítése a tankönyvekben. A tankönyvszerző dilemmái

Cserti Csapó, Tibor (2023) A hazai cigányság területi-társadalmi megjelenítése a tankönyvekben. A tankönyvszerző dilemmái. EDUCATIO, 32 (2). pp. 304-317. ISSN 1216-3384

[img]
Preview
Text
2063-article-p304.pdf

Download (209kB) | Preview

Abstract

„A roma kultúra reprezentációja a tartalomszabályozók, tartalomhordozók körében, valamint ezek fejlesztési lehetőségei” című kutatás során azt vizsgáltuk, hogy a közoktatásban a környezetismeret, a természetismeret és a földrajz tanításához a választható tankönyvek listáján szereplő tananyaghordozók a hazai nemzetiségekről, fókuszáltan a cigány, roma népességről tartalmaznak-e olyan releváns információkat, amelyek a Nemzeti alaptanterv (NAT), a Kerettantervek, illetve az ezekre épülő helyi tantervek előírásai szerint kötelező elemei lennének az egyes évfolyamok ismeretanyagának. (Ld. még Orsós 2015, 2016; Cserti Csapó 2016; Andl–Cserti 2017 .) Áttekintettük a témakörben született korábbi eredményeket is ( Terestyéni 2005; Balázs et al. 2014; Binder–Pálos 2016 ).

Item Type: Article
Subjects: J Political Science / politológia > JC Political theory / politikaelmélet, államtudomány > JC312 Ethnic minorities / kisebbségkutatás, nemzetiségi kérdés
L Education / oktatás > L1 Education (General) / oktatás általában
SWORD Depositor: MTMT SWORD
Depositing User: MTMT SWORD
Date Deposited: 18 Aug 2023 09:42
Last Modified: 18 Aug 2023 09:42
URI: http://real.mtak.hu/id/eprint/171716

Actions (login required)

Edit Item Edit Item