Rusli, Nor Amalina Binti (2023) How much does parental involvement matter when autism spectrum disorder (ASD) children use artificial intelligence (AI) in the learning process? = Mennyit számít a szülői bevonódás, amikor az autizmus spektrumzavarral élő (ASD) gyermekek mesterséges intelligenciát (MI-t) használnak a tanulási folyamatban? MESTERSÉGES INTELLIGENCIA, 5 (1). pp. 51-71. ISSN 2676-9611
|
Text
MI_2023_1_051_Rusli.pdf Download (3MB) | Preview |
Abstract
This study's objective was to demonstrate the connection(s) between parental participation in employing artificial intelligence (AI) for children with autism spectrum disorder (ASD). Statistics indicate that the number of ASD children is increasing compared to previous years and this issue has become the focal point for numerous studies into the best teaching and developmental strategies for ASD children. The development of AI technology which is becoming more prevalent nowadays is seen as one of the latest methods in helping the development and learning process of ASD children. The method taken in this study is a review of the literature that examines the role of parents in the education of children with ASD through several AI technology focuses such as language technology, games playing, robotics and also virtual reality. The article will also use EPSTEIN as a reference model to discuss the involvement of parents in the learning process and development of ASD children through the use of AI. The objective of this model is to broaden the scope of the school curriculum by including parental contributions. It also presents a significant chance for schools to enhance their current curricula by involving parents in the educational process.The results of previous studies show that parents' involvement in using AI technology for ASD children is very positive and has a great influence on their children's development. Based on this previous study, it can be concluded that the social, emotional and behavioral development of ASD children is greatly influenced by the involvement of their parents. Additionally, it is anticipated that AI technology would be used as a teaching tool to raise student achievement, self-esteem, and behavior. = A tanulmány célja, hogy bemutassa a szülői hozzáállást a mesterséges intelligencia (MI) autizmus spektrumzavarral (ASD) szenvedő gyermekek esetében történő használatával kapcsolatban. A statisztikák azt mutatják, hogy az ASD-gyerekek száma növekszik az előző évekhez képest, és ez a kérdés az ASD-s gyermekek legjobb tanítási és fejlesztési stratégiáival foglalkozó számos tanulmány fókuszpontjává vált. A manapság egyre elterjedtebb mesterséges intelligencia-technológia fejlesztése az egyik legújabb módszer az ASD-s gyerekek fejlődésének és tanulási folyamatának segítésében. A jelen tanulmányban alkalmazott módszer egy olyan szakirodalmi áttekintés, amely a szülők szerepét vizsgálja az ASD-vel élő gyermekek oktatásában, számos mesterséges intelligencia-technológiai fókuszon keresztül, mint például a nyelvtechnológia, a játékok, a robotika és a virtuális valóság. A cikk az EPSTEIN-t referenciamodellként is használja a szülőknek az ASD-vel élő gyermekek tanulási folyamatába és fejlődésébe való bevonására az MI használatával. Ennek a modellnek az a célja, hogy a szülői hozzájárulások bevonásával kiszélesítse az iskolai tanterv hatókörét. Jelentős esélyt jelent az iskolák számára is, hogy javítsák jelenlegi tantervüket azáltal, hogy bevonják a szülőket az oktatási folyamatba. Korábbi tanulmányok eredményei azt mutatják, hogy a szülők részvétele az AI-technológia ASD-s gyermekek számára történő alkalmazásában nagyon pozitív, és nagy hatással van gyermekeik fejlődésére. A korábbi vizsgálatok alapján megállapítható, hogy az ASD-s gyermekek szociális, érzelmi és viselkedési fejlődését nagymértékben befolyásolja szüleik bevonása. Emellett az AI-technológiát várhatóan tanítási eszközként fogják használni a tanulók teljesítményének, önbecsülésének és viselkedésének javítására.
Item Type: | Article |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | parental involvement, artificial intelligence, technologies, autism, ASD = szülői részvétel, mesterséges intelligencia, technológiák, autizmus, ASD |
Subjects: | L Education / oktatás > LC Special aspects of education / speciális oktatási formák Q Science / természettudomány > QA Mathematics / matematika > QA75 Electronic computers. Computer science / számítástechnika, számítógéptudomány |
Depositing User: | Andrea Tankó |
Date Deposited: | 18 Aug 2023 11:57 |
Last Modified: | 18 Aug 2023 11:57 |
URI: | http://real.mtak.hu/id/eprint/171745 |
Actions (login required)
Edit Item |