REAL

A 2020-as évek digitális óvodása

Szakács Sándorné Várvári, Tünde (2022) A 2020-as évek digitális óvodása. PANNON DIGITÁLIS PEDAGÓGIA, 2 (3-4). pp. 79-89. ISSN 2786-2445

[img]
Preview
Text
document_2.pdf

Download (403kB) | Preview

Abstract

A Neumann-galaxisnak köszönhetően újabb fordulatnak lehetünk tanúi a XXI. század emberének információhoz jutási szokásaiban. Az „m-learning (mobile-learning)” mindennapossá vált: például az utcán sétálva, utána nézhetünk – mobil telefonunk segítségével – az érdeklődésünket felkeltő látványosság történeti hátterének, vagy a látványosság alkotójának. A gyermekek mintegy bele születnek ebbe az eszközhasználatba, az ilyen típusú információhoz jutás lehetőségeibe, felkelti érdeklődésüket, részeseivé szeretnének válni. Mire elérik a 3 éves kort és óvodások lesznek, már betekintésük van az „m-learning” világába, hiszen bárhol, bármikor megkaphatják szüleiktől az ehhez szükséges eszközöket. Minden szülő a legjobbat kívánja nyújtani gyermekének, így a családok sem vonják ki magukat a digitalizáció folyamatából. (Nem hagyhatjuk figyelmen kívül azt a sajnálatos tényt, hogy a XXI. század húszas éveiben még mindig említést kell tennünk azokról a gyerekekről, akik olyan nehéz anyagi körülmények között kényszerülnek élni, amelyben nem jutnak hozzá ehhez a lehetőséghez, nevezetesen a digitális eszközökhöz családjuk körében. Nyilván a nevelési intézmény és a szociális ellátó rendszer nagyobb felelősséggel tartozik ezen családok felé a digitalizáció terén is: munkavállalási lehetőségek, ellátáshoz jutás lehetőségei, gyermekek kulturális leszakadásának megakadályozása/megelőzése a digitális eszközök biztosításával.) = Thanks to the Neumann galaxy, we can witness another turn in the 21st century. in the access to information habitsof people of the 20th century. "m-learning (mobile-learning)" has become commonplace: for example, while wal-king down the street, we can look up - with the help of our mobile phone - the historical background of the attrac-tion that arouses our interest, or the creator of the attraction. Children are, as it were, born into the use of thisdevice, the possibilities of accessing this type of information, it piques their interest and they want to become apart of it. By the time they reach the age of 3 and become kindergarten students, they already have an insight intothe world of "m-learning", since they can receive the necessary tools from their parents anywhere, anytime. Everyparent wants to give their child the best, so families do not opt out of the digitalization process either. (We cannotignore the unfortunate fact that in the twenties of the 21st century, we still have to mention those children who areforced to live in such difficult financial conditions in which they do not have access to this opportunity, namelydigital devices in their family. Obviously, the educational institution and the social care system have a greaterresponsibility towards these families in the field of digitalization as well: employment opportunities, access tocare, prevention/prevention of children's cultural detachment by providing digital devices.)

Item Type: Article
Uncontrolled Keywords: m-learning; Neumann-galaxis; Gutenberg-galaxis = m-learning; Neumann Galaxy; Gutenberg Galaxy
Subjects: L Education / oktatás > L1 Education (General) / oktatás általában
Depositing User: Andrea Tankó
Date Deposited: 22 Aug 2023 11:17
Last Modified: 22 Aug 2023 11:17
URI: http://real.mtak.hu/id/eprint/171873

Actions (login required)

Edit Item Edit Item