REAL

Digitális transzformáció a Gödöllői Török Ignác Gimnáziumban

Jánossy, Zsolt and Orbán, Katalin and Pásztorné Petrétei, Noémi and Salánkiné Knopfler, Szilvia (2021) Digitális transzformáció a Gödöllői Török Ignác Gimnáziumban. PANNON DIGITÁLIS PEDAGÓGIA, 1 (2). pp. 31-38. ISSN 2786-2445

[img]
Preview
Text
3_Padipe2_szam.pdf

Download (485kB) | Preview

Abstract

A Gödöllői Török Ignác Gimnázium a különféle középiskolai rangsorok alapján eredményes gimnázium, de ezt az eredményességet csak az oktatási és pedagógiai kultúránk folyamatos megújításával tudjuk megtartani és fejleszteni. Fontos számunkra, hogy a diákokat tanulásra ösztönözzük és ezt úgy tudjuk leginkább elérni, ha az oktatási módszereinket közelítjük a nálunk tanuló generációk igényeihez és a társadalmi elvárásokhoz, vagyis az oktatási körülményeket 21. századivá tesszük. Megújulásunk egyik fontos alappillére az a törekvés, hogy a digitális módszereket és eszközöket tudatosan és tervezett módon építjük be pedagógiai gyakorlatunkba, úgy, hogy a digitális pedagógiának mindig legyen hozzáadott értéke a tanulási folyamatban. Ez a digitális transzformációs folyamat intézményünkben egy angliai tanulmányút hatására, alulról jövő kezdeményezésként indult el. Cikkünkben gimnáziumunk digitális átállásnak útját mutatjuk be az ötlet megszületésétől a jelenlegi állapotig, vagyis az intézményi szintű digitális átállás fázisáig. E hosszú folyamat nem jöhetett volna létre intézményünk digitális munkacsoportja nélkül, amely nemcsak digitális fejlesztési tervet készített, hanem egy támogató csoportot is felállított a kollégák, diákok és szülők segítésére, digitális képzésére. A folyamat alapja az állandó visszacsatolás, amely kérdőíves felmérések adatainak elemzésből és ezek alapján az újabb fejlesztési irányok kijelöléséből áll. A megváltozott tanulási környezet tapasztalataink szerint inspirálóan hat diákjainkra, és ezt kérdőíves felméréseink is alátámasztják. A digitális technológiával támogatott oktatás tanáraink körében is egyre népszerűbb, és ez újabb fejezetet nyitott gimnáziumunk digitális transzformációjának történetében: 2021 őszén csatlakozhattunk a Microsoft Innovatív Iskola Programhoz, amelynek keretén belül szakszerű segítséget kapunk az intézmény teljes digitális átalakításához, és hosszú távon akár digitális pedagógiai bemutatóiskolává is válhatunk. = Török Ignác High School in Gödöllő, Hungary is a truly successful grammar school as various high schoolrankings show but this success can only be maintained and improved if we continuously renew our educationaland pedagogical culture. It is important to us that our students learn and we can achieve this by adapting ourteaching methods closer to the needs of the students in our school and to the expectations of the society. Werecognize that we can achieve our goals by transforming our institution into a modern 21st-century-school. Oneof the main pillars of our renewal is our effort to incorporate digital methods and tools into our pedagogical practicein an intentional and planned way, so that digital pedagogy adds value to the learning process. This process ofdigital transformation began as a bottom-up initiative in our school after a study trip to England. In this article, wepresent the process of our school’s digital transformation from the birth of the idea to its current state, to the levelof institutional digital transformation. This long process would not have been possible without our digital team,which not only devised a digital transformation strategy but also established a support team to help colleagues,students and parents with the digital transformation. The process has been supported by the continuous feedbackwe have received through the analysis of data in questionnaire surveys, which has paved the way for furtherdevelopment directions. We have found that the transformed learning environment is inspiring to our students andour questionnaire surveys have confirmed this. In addition, more and more colleagues in our school are taking aninterest in digital education, which has opened up a new challenge for us: in the autumn of 2021 our school joinedMicrosoft’s Innovative Schools Program with the goal of becoming a Microsoft Showcase School.

Item Type: Article
Uncontrolled Keywords: GTIG, innováció, digitális transzformáció = GTIG, innovation, digital transformation
Subjects: L Education / oktatás > L1 Education (General) / oktatás általában
SWORD Depositor: MTMT SWORD
Depositing User: MTMT SWORD
Date Deposited: 22 Aug 2023 12:52
Last Modified: 22 Aug 2023 12:52
URI: http://real.mtak.hu/id/eprint/171898

Actions (login required)

Edit Item Edit Item