REAL

A digitális énhatékonyság = The Digial Self-efficacy

Szőke-Milinte, Enikő (2023) A digitális énhatékonyság = The Digial Self-efficacy. MESTER ÉS TANÍTVÁNY, 1 (1). pp. 53-71. ISSN 1785-4342

[img]
Preview
Text
Mester_estanitvany_2023-1-53-71.pdf - Published Version

Download (1MB) | Preview

Abstract

A DigKomp 2.2. a folyamatosan átalakuló digitális technológia kihívásaira reagálva komplex módon mutatja be a digitális kompetenciákat, a mesterséges intelligenciával kapcsolatos kompetenciákkal is számol. A digitális rendszerek lehetővé teszik az egyének számára, hogy egyre összetettebb feladatokat hajtsanak végre, ezért az egyéneknek egyre komplexebb digitális kompetenciával kell rendelkezniük, egyre nagyobb kihívásokkal és lehetőségekkel kell szembesülniük (Larson & DeChurch, 2020). A digitális tevékenységeik során nap mint nap meg kell küzdeniük új kihívásokkal, melyekhez Bandura szociális-kognitív tanuláselmélete szerint nem elegendő a digitális kompetenciáik megléte; szükségük van arra a hitre, meggyőződésre is, hogy alkalmasak és képesek megküzdeni az új digitális kihívásokkal. Ez a meggyőződés a digitális énhatékonyság fogalmával azonosítható. A tanulmány az énhatékonyság hagyományos fogalmi keretét áttekintve kidolgozza a digitális énhatékonyság fogalmát. | DigKomp 2.2. responds to the challenges of digital technology by presenting digital competences in a complex way, including competences related to artificial intelligence. Digital systems thus enable individuals to perform increasingly complex tasks, and therefore individuals with increasingly complex digital competences face ever greater challenges and opportunities (Larson & DeChurch, 2020) In their digital activities, they have to face new challenges every day, for which, according to Bandura's theory of social-cognitive learning, it is not enough to have digital competences, they also need to have the belief and conviction that they are capable and able to cope with new digital challenges. This belief can be identified with the concept of digital self-efficacy. This paper reviews the traditional conceptual framework of self-efficacy and develops the concept of digital self-efficacy.

Item Type: Article
Additional Information: Új folyam
Uncontrolled Keywords: énhatékonyság, szociális-kognitív tanuláselmélet, digitális énhatékonyság | self-efficacy, social-cognitive learning theory, digital self-efficacy
Subjects: L Education / oktatás > L1 Education (General) / oktatás általában
SWORD Depositor: MTMT SWORD
Depositing User: MTMT SWORD
Date Deposited: 21 Sep 2023 13:14
Last Modified: 21 Sep 2023 13:14
URI: http://real.mtak.hu/id/eprint/174355

Actions (login required)

Edit Item Edit Item