Szűts, Zoltán and Námesztovszki, Zsolt (2023) A digitalizáció kihívásai a civil, mindennapi felhasználó szemszögéből : Fejleszti vagy kiváltja az egyént a mesterséges intelligencia használata az oktatásban? CIVIL SZEMLE, 5. ISSN 1786-3341 (In Press)
Text
SzutsZoltan-NamesztovszkiZsolt-Adigitalizaciokihivasaiacivilmindennapifelhasznaloszemszogebol.pdf Restricted to Repository staff only Download (321kB) | Request a copy |
Abstract
Tanulmányunk a digitális átalakulás és a mesterséges intelligencia kihívásaira fókuszál az oktatás terü- letén. Szakirodalom és gondolatkísérlet alapú munkánkban megvizsgáljuk, hogy hogyan hatnak ezek a változások az egyénre és a társadalomra, különös tekintettel a civil szféra szerepére. A tanulmányban bemutatjuk a digitális oktatás lehetőségeit és kihívásait, valamint a mesterséges intelligencia alkalma- zásának hatásait az oktatási rendszerre és az egyén életére. A kutatás eredményei alapján megállapítjuk, hogy a digitális átalakulás és a mesterséges intelligencia kihívásai jelentős hatással vannak az oktatásra és az egyénre, és fontos, hogy a civil szféra is felkészüljön ezekre a változásokra, hogy az egyén fej- lesztése és ne kiváltása legyen a végeredmény.
Item Type: | Article |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | mesterséges intelligencia, oktatás, digitális kompetenciák, helyettesítés vagy fejlesztés |
Subjects: | L Education / oktatás > L1 Education (General) / oktatás általában Q Science / természettudomány > QA Mathematics / matematika > QA76.16-QA76.165 Communication networks, media, information society / kommunikációs hálózatok, média, információs társadalom |
SWORD Depositor: | MTMT SWORD |
Depositing User: | MTMT SWORD |
Date Deposited: | 26 Sep 2023 07:51 |
Last Modified: | 26 Sep 2023 07:51 |
URI: | http://real.mtak.hu/id/eprint/174919 |
Actions (login required)
Edit Item |