Szűts, Zoltán and Szűts-Novák, Rita (2023) A social media és az okoseszközök kommunikáció jellemzőinek hatása a pedagógiára. MAGYAR NYELVŐR, 5. ISSN 0025-0236 (In Press)
Text
SzutsZoltan-Szuts-NovakRita_Asocialmediaesazokoseszkozok.pdf Restricted to Repository staff only Download (384kB) | Request a copy |
Abstract
Az információs társadalomban a közösségi média és az okoseszközök által megszabott kom- munikációs folyamatok már nagyobb hatást gyakorolnak a tanulás és a tanítás folyamatára mint például a tananyag, a tanár személye vagy éppen módszertan. Az algoritmusok által vezérelt közösségi médiában elsajátított stratégiák és gyakorlatok eredménye az, hogy az oktatás jelen- leg legfontosabb kihívásait is már a kommunikációtudomány szemüvegén keresztül kell vizs- gálnunk. Gondolatkísérletem középpontjában így a pedagógiára ható információ szelektálási és feldolgozási szokások, a figyelemre megszerzésért folytatott harc (a multitasking és az interak- tivitás), a közösségi médiában tapasztalt magasfokú élményszerűség és flow (interaktív tartal- mak), az azonnali visszajelzések által támasztott elvárások (kommentek és instant üzenetek), illetve a kommunikáció alapú jutalmazások (like-ok) rendszere áll.
Item Type: | Article |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | pedagógia, közösségi média, figyelem, interaktivitás, élményszerűség |
Subjects: | L Education / oktatás > L1 Education (General) / oktatás általában Q Science / természettudomány > QA Mathematics / matematika > QA76.16-QA76.165 Communication networks, media, information society / kommunikációs hálózatok, média, információs társadalom |
SWORD Depositor: | MTMT SWORD |
Depositing User: | MTMT SWORD |
Date Deposited: | 26 Sep 2023 07:49 |
Last Modified: | 26 Sep 2023 07:49 |
URI: | http://real.mtak.hu/id/eprint/174921 |
Actions (login required)
Edit Item |