REAL

A social media és az okoseszközök kommunikáció jellemzőinek hatása a pedagógiára

Szűts, Zoltán and Szűts-Novák, Rita (2023) A social media és az okoseszközök kommunikáció jellemzőinek hatása a pedagógiára. MAGYAR NYELVŐR, 5. ISSN 0025-0236 (In Press)

[img] Text
SzutsZoltan-Szuts-NovakRita_Asocialmediaesazokoseszkozok.pdf
Restricted to Repository staff only

Download (384kB) | Request a copy

Abstract

Az információs társadalomban a közösségi média és az okoseszközök által megszabott kom- munikációs folyamatok már nagyobb hatást gyakorolnak a tanulás és a tanítás folyamatára mint például a tananyag, a tanár személye vagy éppen módszertan. Az algoritmusok által vezérelt közösségi médiában elsajátított stratégiák és gyakorlatok eredménye az, hogy az oktatás jelen- leg legfontosabb kihívásait is már a kommunikációtudomány szemüvegén keresztül kell vizs- gálnunk. Gondolatkísérletem középpontjában így a pedagógiára ható információ szelektálási és feldolgozási szokások, a figyelemre megszerzésért folytatott harc (a multitasking és az interak- tivitás), a közösségi médiában tapasztalt magasfokú élményszerűség és flow (interaktív tartal- mak), az azonnali visszajelzések által támasztott elvárások (kommentek és instant üzenetek), illetve a kommunikáció alapú jutalmazások (like-ok) rendszere áll.

Item Type: Article
Uncontrolled Keywords: pedagógia, közösségi média, figyelem, interaktivitás, élményszerűség
Subjects: L Education / oktatás > L1 Education (General) / oktatás általában
Q Science / természettudomány > QA Mathematics / matematika > QA76.16-QA76.165 Communication networks, media, information society / kommunikációs hálózatok, média, információs társadalom
SWORD Depositor: MTMT SWORD
Depositing User: MTMT SWORD
Date Deposited: 26 Sep 2023 07:49
Last Modified: 26 Sep 2023 07:49
URI: http://real.mtak.hu/id/eprint/174921

Actions (login required)

Edit Item Edit Item