Goldmann, Márta (2023) A Holokauszt Emlékközpont nemzetközi tanárképzései 2022-ben: élmények, tapasztalatok, gondolatok. HURBÁN: EGYÜTTÉLÉS, ÖSSZEOMLÁS, ÚJRAKEZDÉS, 1 (1). pp. 354-359. ISSN 3004-023X
|
Text
hurban-folyoirat-v4--pages354-359.pdf Download (833kB) | Preview |
Abstract
Nagy várakozások és a nehéz Covid-évek után a Holokauszt Emlékközpont 2022 szeptemberében két sikeres nemzetközi tanárképző szemináriumot szervezett személyes jelenléttel. A résztvevőknek mindkét alkalommal valamiféle ki- és betekintésben volt részük a hazai, illetve a megszokott, ismert környezetből, bár a nemzetköziség igazából mindkét esetben mást jelentett. Az előbbi esetben a magyarországi pedagógusok egy szemináriumon vehettek részt, nevezetesen az izraeli Jad Vasem Intézet Nemzetközi Holokauszttanulmányok Iskolájában, az utóbbiban pedig külföldi és magyar tanárok részvételével a franciaországi Yahad-In Unum szervezet és a Holokauszt Emlékközpont közösen megrendezett angol nyelvű képzésén a budapesti Emlékközpontban. Mindkét szeminárium során más-más módszerekkel, megközelítésekkel és témákkal ismerkedhetett meg a résztvevő, abban azonban mindkét képzés hasonlított egymásra, hogy a holokauszt-oktatásnak a Magyarországon megszokottól egészen új területeivel és látásmódjával találkozhattak. Ebben az írásomban arra vállalkozom, hogy ismertessem a képzések fő irányait és jelentőségét a magyarországi holokausztoktatásban tevékenyen közreműködők számára.
Item Type: | Article |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | múzeumpedagógia; |
Subjects: | L Education / oktatás > L1 Education (General) / oktatás általában |
SWORD Depositor: | MTMT SWORD |
Depositing User: | MTMT SWORD |
Date Deposited: | 28 Sep 2023 07:12 |
Last Modified: | 28 Sep 2023 07:12 |
URI: | http://real.mtak.hu/id/eprint/175369 |
Actions (login required)
![]() |
Edit Item |