Zsigriné Sejtes, Györgyi (2023) Anyanyelvi nevelés digitális eszközökkel. ANYANYELV-PEDAGÓGIA, 16 (1). pp. 62-78. ISSN 2060-0623
Text
Anyp_XVI_2023_1_4.pdf Restricted to Repository staff only Download (613kB) | Request a copy |
Abstract
Több mint húsz éve jelentek meg az első számítógépek a hazai iskolákban, majd tíz évvel később az internet is hódítani kezdett. Azóta lehet tudni, hogy az új technika és a vele járó tartalom új módszereket, új pedagógiai szemléletet követel. Mára a köznevelés kiemelt feladatává vált az infokommunikációs technológiák használatának az elsajátíttatása, a tanulók felkészítése az információs társadalom lehetőségeinek a kihasználására. Az ok kettős. Az egyik, hogy az IKTeszközök oktatási felhasználásának az alapja a munkaerőpiac azon elvárása, amelyet az ott már általánossá vált IKT-alkalmazások generálnak. A másik, hogy a PISA-mérés háttérkérdőíveinek elemzései rámutattak, hogy azok a tanulók érnek el jobb eredményt a méréseken, akik IKTeszközöket használnak a tanulási folyamatukhoz. Jelen tanulmány úgy helyezi tágabb kontextusba a címben megjelölt témát, hogy közben konkrét fogódzókat nyújt a magyartanároknak az IKT-val támogatott osztálytermi gyakorlathoz.
Item Type: | Article |
---|---|
Subjects: | L Education / oktatás > L1 Education (General) / oktatás általában > L11 Teaching methods / oktatásmódszertan Q Science / természettudomány > QA Mathematics / matematika > QA76.16-QA76.165 Communication networks, media, information society / kommunikációs hálózatok, média, információs társadalom |
SWORD Depositor: | MTMT SWORD |
Depositing User: | MTMT SWORD |
Date Deposited: | 28 Sep 2023 11:11 |
Last Modified: | 28 Sep 2023 11:11 |
URI: | http://real.mtak.hu/id/eprint/175574 |
Actions (login required)
Edit Item |