Kertész, Kíra and Mező, Katalin (2023) Gyógypedagógusok és tanulásban akadályozott tanulók véleményének elemzése az élménypedagógiai alapú magyar nyelv és irodalom tanítással kapcsolatban. OXIPO : INTERDISZCIPLINÁRIS E-FOLYÓIRAT, 5 (3). pp. 37-55. ISSN 2676-8771
|
Text
OxIPO_2023_3_037_Kertesz-MezoK.pdf Download (2MB) | Preview |
Abstract
A tanulmány az élménypedagógia alkalmazásával és hatékonyságának vizsgálatával foglalkozik a magyar nyelv és irodalom órán, felső tagozatos tanulásban akadályozott gyermekek esetében. A magyar nyelv és irodalom tanítása a Nemzeti Alaptanterv 2020- as módosítása után is központi szerepű maradt a tanulásban akadályozott tanulók tanításában, mivel az anyanyelvi kommunikáció kulcskompetencia kialakítása minden tanuló esetében elvárt a köznevelés végére. A tanulmányban megjelenő vizsgálatban n=101 fő (melyből 52 pedagógus, valamint 49 tanulásban akadályozott felső tagozatos tanuló) véleményének megismerésére és elemzésére került sor az élménypedagógiai alapú magyar nyelv és irodalom tanításával kapcsolatban. Az eredmények azt tükrözik, hogy a pedagógusok és a tanulók is eredményesebbnek érzik az élménypedagógiai alapú tanítást, azonban megfogalmazásra kerülnek az élménypedagógia alkalmazásával kapcsolatos nehézségek (mint sokkal több idő- és energiabefektetés, leterheltség stb.) is.
Item Type: | Article |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | tapasztalati tanulás, élménypedagógia, tanulásban akadályozott tanulók, magyar nyelv és irodalom | experimental pedagogy, experimental education, Hungarian language and literature, children with learning disabilities; |
Subjects: | L Education / oktatás > LC Special aspects of education / speciális oktatási formák |
SWORD Depositor: | MTMT SWORD |
Depositing User: | MTMT SWORD |
Date Deposited: | 19 Oct 2023 06:23 |
Last Modified: | 19 Oct 2023 06:23 |
URI: | http://real.mtak.hu/id/eprint/177091 |
Actions (login required)
Edit Item |