REAL

Tanulmány a modern turizmusról, avagy a közösségi média utazásainkra gyakorolt hatása = A Study of Modern Tourism, How Social Media Influences Our Travels

Orliczki, Petra and Kovács, Tamás (2023) Tanulmány a modern turizmusról, avagy a közösségi média utazásainkra gyakorolt hatása = A Study of Modern Tourism, How Social Media Influences Our Travels. MULTIDISZCIPLINÁRIS KIHÍVÁSOK SOKSZÍNŰ VÁLASZOK : GAZDÁLKODÁS- ÉS SZERVEZÉSTUDOMÁNYI FOLYÓIRAT = MULTIDISCIPLINARY CHALLENGES DIVERSE RESPONSES : JOURNAL OF MANAGEMENT AND BUSINESS ADMINISTRATION (KSZ2). pp. 81-103. ISSN 2630-886X

[img]
Preview
Text
Orliczki.pdf
Available under License Creative Commons Attribution.

Download (1MB) | Preview

Abstract

A modern technológiák kezdetben még csak az iparban jelentek meg, de napjainkra számos szektor mozgatórugója lett, többek közt a turizmusé is. Így vetődött fel kutatási kérdésként, hogy milyen változásokon ment át a modernkori turizmus a digitalizáció jegyében a pandémiát követően. Általános célkitűzésként került megfogalmazásra, hogy megvizsgáljuk a közösségi médián látott tartalmak milyen hatást gyakorolnak az utazási desztinációk megválasztására. Specifikus célkitűzésként pedig bemutatásra került napjaink digitális turizmusához kapcsolódó leggyakrabban használt alkalmazások és azok típusai. A megkérdezés módja online kérdőív formájában történt CAWI szemlélet mentén. A beérkezett adatokat (N=180) ismert próbákkal (Khi2 és Kruskal-Wallis), illetve kereszttábla segítségével vizsgáltuk. Eredmények tekintetében elmondható, hogy manapság, aki jelen van a különböző közösségi oldalakon akár a tudta nélkül is inspirálódhat az ott közzétett képekből és vieókból. Érdekes tény, hogy nagyobb befolyással bírnak a közösségi médiában szereplő influenszerek, akiknek adnak a véleményükre az emberek. Turizmusmarketing szempontjából jelentős profilokká váltak a különböző közösségi oldalak és az ott jelenlévő véleményvezérek, avagy influenszerek. Az eredmények alapján elmondható, hogy akik jelen vannak valamely közösségi médián nagy valószínűséggel az ott látott tartalmak, impulzusok befolyásolják a turisztikai döntéseik meghozatalát. Összességében így egy-egy étterem, turisztikai célpont számára új és új lehetőséget adhat egy-egy influenszerrel történő együttműködés, vagy az úgynevezett „Instagram-kompatibilis” elrendezés, tálalás. Modern technologies started out in manufacturing but have now become a driving force in many sectors, including tourism. The question of how modern-day tourism has changed in the wake of the pandemic, in the context of digitalisation, was thus raised as a research question. The general objective was to investigate the impact of the content seen on social media on the choice of travel destinations. As a specific objective, the most commonly used digital tourism applications are also presented. The survey was conducted through an online questionnaire, following the CAWI approach. The data received (N=180) were analysed using widely used tests (Khi2 and Kruskal-Wallis) and cross-tabulation. In terms of results, it can be said that nowadays, anyone who is present on various social networking sites can be subconsciously inspired through the many images and messages posted there. It is an interesting fact that more influential are the influencers on social media whose opinion matter to people. From a tourism marketing point of view, the various social networking sites and the opinion leaders or influencers have become important profiles. The results show that people who are present on social media are likely to be influenced in their tourism decisions by the content and impulses they see there. Overall, therefore, a collaboration with an influencer or the so-called "Instagram-compatible" layout and serving can provide newer and newer opportunities for a restaurant or tourist destination.

Item Type: Article
Uncontrolled Keywords: digitális turizmus, influenszerek, közösségi média, Z generáció; digital turism, influencers, social media, generation Z
Subjects: G Geography. Anthropology. Recreation / földrajz, antropológia, kikapcsolódás > G Geography (General) / Földrajz általában > G154.9-155.8 Tourism / turizmus
Q Science / természettudomány > QA Mathematics / matematika > QA76.16-QA76.165 Communication networks, media, information society / kommunikációs hálózatok, média, információs társadalom
SWORD Depositor: MTMT SWORD
Depositing User: MTMT SWORD
Date Deposited: 08 Nov 2023 13:26
Last Modified: 08 Nov 2023 13:26
URI: http://real.mtak.hu/id/eprint/179071

Actions (login required)

Edit Item Edit Item