Van Waarden, Franciska (2023) Jegyzetelési egységek a konszekutív tolmácsolásban. FORDÍTÁSTUDOMÁNY, 25 (2). pp. 58-72. ISSN 1419-7480
|
Text
Jegyzetelesiegysegekakonszekutivtolmacsolasban.pdf Download (437kB) | Preview |
Abstract
A nyelvi közvetítés oktatásában egyre inkább előtérbe kerül a konszekutív tolmácsolás során alkalmazott jegyzeteléstechnika szabályszerűsége- inek összegzése a tolmácshallgatók jegyzeteléstechnikai kompetenciájának fejlesz- tése érdekében. Hazai (Szabó 2005) és nemzetközi viszonylatban (Dam 2004) is születtek esettanulmányok a tolmácsképzésben résztvevő hallgatók jegyzetelés-technikájáról, ám eddig kevés mű született arról, hogy hogyan fejlődik a jegyzete- léstechnikai kompetencia a képzés során. Jelen kutatás a tolmácshallgatók jegyze- teléstechnikájának változását vizsgálja longitudinális módon. A jegyzetelési kom- petencia fejlődését a jegyzetelési egységek meghatározásának segítségével vizsgá- lom első-, illetve másodéves mesterszakos tolmácshallgatók körében. Az eredmé- nyek azt mutatják, hogy bár mindkét évfolyam esetében megfigyelhetők egyéni különbségek, a jegyzetelési egységek eloszlása a másodéves hallgatók körében kisebb eltérést mutat az átlagtól.
Item Type: | Article |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | konszekutív tolmácsolás, jegyzeteléstechnika, longitudinális vizsgálat, tolmácsolási kompetencia, jegyzetelési egység |
Subjects: | P Language and Literature / nyelvészet és irodalom > P0 Philology. Linguistics / filológia, nyelvészet |
SWORD Depositor: | MTMT SWORD |
Depositing User: | MTMT SWORD |
Date Deposited: | 14 Dec 2023 08:27 |
Last Modified: | 14 Dec 2023 08:27 |
URI: | http://real.mtak.hu/id/eprint/182550 |
Actions (login required)
![]() |
Edit Item |