Hermann, Zoltán and Kertesi, Gábor and Varga, Júlia (2023) A teszteredmények társadalmi egyenlőtlensége és az általános iskolai szegregáció. In: Munkaerőpiaci tükör 2022. Munkaerőpiaci Tükör . Közgazdaság- és Regionális Tudományi Kutatóközpont, Közgazdaságtudományi Intézet, HUN-REN Magyar Kutatási Hálózat, Budapest, pp. 80-87.
|
Text
A-teszteredmenyek-tarsadalmi-egyenlotlensege-es-az-altalanos-iskolai-szegregacio.pdf Download (682kB) | Preview |
Abstract
Tanulmányunk a különböző társadalmi hátterű diákok közötti általános iskolai teljesítménykülönbségek és a szegregáció alakulását mutatja be a 2006 és 2019 közötti időszakban. Számításaink szerint az adott időszakban jelentős mértékben nőtt a különböző társadalmi helyzetű diákok iskolák közötti elkülönülése, és különösen az alacsony státusú (az alsó jövedelmi ötödbe tartozó) diákok szegregációja növekedett. Az időszak második felében növekedtek a teszteredmények társadalmi helyzet szerinti különbségei is. A szegregáció és a tanulói teljesítmények társadalmi státus szerinti egyenlőtlenségei között is összefüggést találtunk: azokban a járásokban és városokban, ahol erősebb a szegregáció, jellemzően nagyobbak a teszteredmények társadalmi egyenlőtlenségei is.
Item Type: | Book Section |
---|---|
Subjects: | H Social Sciences / társadalomtudományok > HM Sociology / társadalomkutatás L Education / oktatás > L1 Education (General) / oktatás általában |
SWORD Depositor: | MTMT SWORD |
Depositing User: | MTMT SWORD |
Date Deposited: | 14 Dec 2023 09:49 |
Last Modified: | 14 Dec 2023 09:49 |
URI: | http://real.mtak.hu/id/eprint/182569 |
Actions (login required)
Edit Item |