Hermann, Zoltán and Kisfalusi, Dorottya (2023) Iskolai szegregáció, tanulói teljesítmény és iskolai továbbhaladás Magyarországon. In: Munkaerőpiaci tükör 2022. Munkaerőpiaci Tükör . Közgazdaság- és Regionális Tudományi Kutatóközpont, Közgazdaságtudományi Intézet, HUN-REN Magyar Kutatási Hálózat, Budapest, pp. 88-94.
|
Text
Iskolai-szegregacio-tanuloi-teljesitmeny-es-iskolai-tovabbhaladas-Magyarorszagon.pdf Download (604kB) | Preview |
Abstract
A tanulmány azt vizsgálja, hogy a szegregált általános iskolákba járó diákok teszteredményekkel mért teljesítménye és iskolai továbbhaladása mennyiben marad el a nem szegregált általános iskolába járó társaikétól. A diákok megfigyelhető egyéni jellemzőinek (családi háttér, települési jellemzők) hatását regressziós módszerekkel szűrjük ki. Az eredmények azt mutatják, hogy a szegregált iskolákban tanulók 0,06–0,2 szórásegységnyivel gyengébben teljesítenek a szövegértésteszteken, 2–5 százalékponttal kisebb valószínűséggel szereznek középfokú végzettséget és érettségit, és 1–2 százalékponttal kisebb valószínűséggel vesznek részt a felsőoktatásban, mint a hozzájuk hasonló, de nem szegregált iskolában tanuló diákok. A matematikai teszteredményben nincsen szignifikáns különbség.
Item Type: | Book Section |
---|---|
Subjects: | H Social Sciences / társadalomtudományok > HM Sociology / társadalomkutatás L Education / oktatás > L1 Education (General) / oktatás általában |
SWORD Depositor: | MTMT SWORD |
Depositing User: | MTMT SWORD |
Date Deposited: | 14 Dec 2023 09:50 |
Last Modified: | 14 Dec 2023 09:50 |
URI: | http://real.mtak.hu/id/eprint/182570 |
Actions (login required)
![]() |
Edit Item |