REAL

Iskolai szegregáció, tanulói teljesítmény és iskolai továbbhaladás Magyarországon

Hermann, Zoltán and Kisfalusi, Dorottya (2023) Iskolai szegregáció, tanulói teljesítmény és iskolai továbbhaladás Magyarországon. In: Munkaerőpiaci tükör 2022. Munkaerőpiaci Tükör . Közgazdaság- és Regionális Tudományi Kutatóközpont, Közgazdaságtudományi Intézet, HUN-REN Magyar Kutatási Hálózat, Budapest, pp. 88-94.

[img]
Preview
Text
Iskolai-szegregacio-tanuloi-teljesitmeny-es-iskolai-tovabbhaladas-Magyarorszagon.pdf

Download (604kB) | Preview

Abstract

A tanulmány azt vizsgálja, hogy a szegregált általános iskolákba járó diákok teszteredményekkel mért teljesítménye és iskolai továbbhaladása mennyiben marad el a nem szegregált általános iskolába járó társaikétól. A diákok megfigyelhető egyéni jellemzőinek (családi háttér, települési jellemzők) hatását regressziós módszerekkel szűrjük ki. Az eredmények azt mutatják, hogy a szegregált iskolákban tanulók 0,06–0,2 szórásegységnyivel gyengébben teljesítenek a szövegértésteszteken, 2–5 százalékponttal kisebb valószínűséggel szereznek középfokú végzettséget és érettségit, és 1–2 százalékponttal kisebb valószínűséggel vesznek részt a felsőoktatásban, mint a hozzájuk hasonló, de nem szegregált iskolában tanuló diákok. A matematikai teszteredményben nincsen szignifikáns különbség.

Item Type: Book Section
Subjects: H Social Sciences / társadalomtudományok > HM Sociology / társadalomkutatás
L Education / oktatás > L1 Education (General) / oktatás általában
SWORD Depositor: MTMT SWORD
Depositing User: MTMT SWORD
Date Deposited: 14 Dec 2023 09:50
Last Modified: 14 Dec 2023 09:50
URI: http://real.mtak.hu/id/eprint/182570

Actions (login required)

Edit Item Edit Item