Boza, István and Hermann, Zoltán (2023) A koronavírus-járvány és az iskolai teszteredmények egyenlőtlensége. In: Munkaerőpiaci tükör 2022. Munkaerőpiaci Tükör . Közgazdaság- és Regionális Tudományi Kutatóközpont, Közgazdaságtudományi Intézet, HUN-REN Magyar Kutatási Hálózat, Budapest, pp. 110-118.
|
Text
A-koronavirus-jarvany-es-az-iskolai-teszteredmenyek-egyenlotlensege.pdf Download (995kB) | Preview |
Abstract
Ez az alfejezet azt vizsgálja, hogy a koronavírus-járvánnyal kapcsolatos iskolabezárás és az online oktatás milyen változásokkal járt a tanulók teszteredményeiben, és a tanulási veszteségek mértéke hogyan függ össze a diákok és az iskolák jellemzőivel. Részletesen bemutatjuk, hogy hogyan változtak a tanulói teszteredmények családi háttér szerinti egyenlőtlenségei Magyarországon a járvány időszakában. Az elemzés az országos kompetenciamérés adataira épül. Az adatok alapján a 10. és 8. évfolyamon nem látható egyértelmű visszaesés a tanulói teljesítményekben, míg a hatodikos teszteredmények jelentős tanulási veszteséget mutatnak. Eredményeink alapján a hatodikosok körében a visszaesés a magasabb társadalmi státusú diákok, illetve a jó tanulók körében volt a legnagyobb mértékű. Így, némileg meglepő módon a tanulási egyenlőtlenségek csökkenését tapasztaltuk.
Item Type: | Book Section |
---|---|
Subjects: | L Education / oktatás > L1 Education (General) / oktatás általában |
SWORD Depositor: | MTMT SWORD |
Depositing User: | MTMT SWORD |
Date Deposited: | 14 Dec 2023 10:31 |
Last Modified: | 14 Dec 2023 10:31 |
URI: | http://real.mtak.hu/id/eprint/182576 |
Actions (login required)
![]() |
Edit Item |