Törőcsik, Mária and Csóka, László and Németh, Péter and Neulinger, Ágnes (2023) Vásárláshoz való viszony válság idején – a magyar vásárlók attitűdváltozásai. HITELINTÉZETI SZEMLE / FINANCIAL AND ECONOMIC REVIEW, 22 (4). pp. 82-106. ISSN 1588-6883
|
Text
hsz-22-4-t3-torocsik-csoka-nemeth-neulinger.pdf Download (607kB) | Preview |
Abstract
A világ jelenleg egyidejűleg legalább négy válsággal néz szembe, így a továbbra is aktuális Covid-pandémia árnyával, az orosz-ukrán háború következményeivel, egy jelentős inflációs nyomással járó gazdasági válsággal és az évtizedek óta jelen lévő, sokakban szorongást keltő klímaválsággal. Mindezen helyzet befolyásolja a fogyasztói, vásárlói magatartást, a jövőhöz való hozzáállást, aminek tovagyűrűző hatása a gazdaság szereplőinek munkájában is megjelenik. Tanulmányunk a válsághelyzetek és a vásárlás közötti kapcsolat megismeréséhez kíván hozzájárulni. Megállapításainkat egy 2022. július 7. és július 20. között zajlott, online megkérdezés eredményeire alapozzuk. Az 1 000 fős online minta nem, életkor, településtípus, iskolai végzettség és régió szerint reprezentatív a 18–74 éves magyar lakosságra vonatkozóan. Jelen vizsgálat célja annak bemutatása, hogy a négy jelzett válság hogyan befolyásolja a vásárláshoz való viszonyt, kitérve a vásárlás örömének szerepére és a jövő miatti aggodalom jelentőségére.
Item Type: | Article |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | válságok, fogyasztói magatartás, kvantitatív kutatás |
Subjects: | H Social Sciences / társadalomtudományok > HB Economic Theory / közgazdaságtudomány H Social Sciences / társadalomtudományok > HF Commerce / kereskedelem H Social Sciences / társadalomtudományok > HM Sociology / társadalomkutatás |
SWORD Depositor: | MTMT SWORD |
Depositing User: | MTMT SWORD |
Date Deposited: | 10 Jan 2024 13:36 |
Last Modified: | 10 Jan 2024 13:36 |
URI: | http://real.mtak.hu/id/eprint/184356 |
Actions (login required)
Edit Item |