REAL

Storytelling az értékteremtésben, avagy a szervezeti történetmesélés multidiszciplináris megközelítésben = Storytelling in Value Creation: Organizational Narrative from a Multidisciplinary Aspect

Németh, Krisztina and Németh, Tamás (2023) Storytelling az értékteremtésben, avagy a szervezeti történetmesélés multidiszciplináris megközelítésben = Storytelling in Value Creation: Organizational Narrative from a Multidisciplinary Aspect. MULTIDISZCIPLINÁRIS KIHÍVÁSOK SOKSZÍNŰ VÁLASZOK : GAZDÁLKODÁS- ÉS SZERVEZÉSTUDOMÁNYI FOLYÓIRAT = MULTIDISCIPLINARY CHALLENGES DIVERSE RESPONSES : JOURNAL OF MANAGEMENT AND BUSINESS ADMINISTRATION (2). pp. 119-145. ISSN 2630-886X

[img]
Preview
Text
Nemeth1.pdf
Available under License Creative Commons Attribution.

Download (1MB) | Preview

Abstract

Jelen tanulmányunk célja, hogy az ezredforduló után született nemzetközi szakirodalomra fókuszálva új megvilágításba helyezzük a szervezeti történetmesélés, mint hagyományos kommunikációs eszköz újszerű alkalmazási területeit, összekapcsolva a storytelling eszközben rejlő lehetőségeket a vállalati értéknövelésben szerepet játszó driverekkel, a szervezet értékteremtő folyamataival. Tanulmányunkban Edvinsson és Malone, illetve Kayo munkásságára építve vizsgáljuk és értelmezzük a szervezeti történetmesélés lehetséges hozzájárulását az értékteremtéshez. Az értékalapú menedzsment elméleti kereteinek áttekintésén túl a tanulmányban rendszerezzük azokat a modelleket, amelyek a kommunikáció és az értékteremtés kapcsolatrendszerét igyekeznek konceptualizálni. A munkánk során a story és storytelling fogalmi keretezését követően összefoglalást nyújtunk a szervezeti történetek taxonómiájáról, a storytelling klasszifikációjáról, a hatékony történetmesélés pilléreiről és a storytelling menedzsment módszereiről, továbbá a storytelling szervezeti stratégiába integrálásának lehetséges változatairól, alternatíváiról.

Item Type: Article
Uncontrolled Keywords: szervezeti történetmesélés, értékteremtés, munkáltatói márkaépítés; storytelling, value creation, employer branding
Subjects: H Social Sciences / társadalomtudományok > HD Industries. Land use. Labor / ipar, földhasználat, munkaügy > HD1 Industries / ipar > HD14 Management. Industrial Management / ügyvitel, igazgatás
H Social Sciences / társadalomtudományok > HE Transportation and Communications / Szállítás, hírközlés > HE2 Communications / hírközlés
SWORD Depositor: MTMT SWORD
Depositing User: MTMT SWORD
Date Deposited: 18 Jan 2024 10:29
Last Modified: 18 Jan 2024 10:29
URI: http://real.mtak.hu/id/eprint/185105

Actions (login required)

Edit Item Edit Item