REAL

Items where Subject is "H Social Sciences / társadalomtudományok > HE Transportation and Communications > HE2 Communications / hírközlés"

Up a level
Export as [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0
Group by: Creators | Item Type
Jump to: A | B | C | D | E | F | G | H | I | J | K | L | M | N | P | Q | R | S | T | W
Number of items at this level: 83.

A

Anderson, Jacqueline S. and Ferris, Pixy Ferris (2016) Gender Stereotyping and the Jersey Shore: A Content Analysis. KOME: AN INTERNATIONAL JOURNAL OF PURE COMMUNICATION INQUIRY, 4 (1). pp. 1-19. ISSN 2063-7330

B

Bajzát, Tünde (2017) Az észak-magyarországi régió vállalatainak interkulturális kommunikációja: eredmények és tanulságok. In: Vállalati kommunikációmenedzsment. Károli Könyvek. Tanulmánykötet . L'Harmattan; Károli Gáspár Református Egyetem, Budapest, pp. 149-162. ISBN 978-963-414-267-6

Bajzát, Tünde (2017) Interkulturális kommunikáció mérnököknek. PORTA LINGUA. pp. 7-15. ISSN 1785-2420

Bajzát, Tünde (2013) Milyen mértékben és hogyan fejleszthető az interkulturális kommunikáció az angolórán a tankönyveken keresztül? In: Az interkulturális kommunikáció elmélete és gyakorlata. Segédkönyvek a nyelvészet tanulmányozásához (154). Tinta Könyvkiadó, Budapest, pp. 20-25. ISBN 9786155219436

Bajzát, Tünde (2012) What does intercultural competence mean for engineers and how can we develop it? In: Intercultural Horizons: Best practices in intercultural competence development. Cambridge Scholars Publishing, Newcastle upon Tyne, pp. 109-122. ISBN 978-1-4438-3964-8

Bajzát, Tünde and Illésné Kovács, Mária (2012) Kína kultúrájának és üzleti kommunikációjának főbb jellegzetességei. In: A vállalati kommunikáció vizsgálatának nyelvészeti és interkulturális aspektusai. Miskolci Egyetem, Miskolc, pp. 241-248. ISBN 978-963-358-011-0

Bakó, Gábor (2016) Lefedettség modellezés távközlési tornyok kihelyezésének, tájban történő elhelyezésének tervezéséhez, légi felmérésből származó téradatok segítségével. TÁJÖKOLÓGIAI LAPOK, 14 (2). pp. 117-134. ISSN 1589-4673

Benoit, William and Glantz , Mark and Rill, Leslie (2016) Campaigning on the Internet: 2008 Presidential General Election Candidate Webpages. KOME: AN INTERNATIONAL JOURNAL OF PURE COMMUNICATION INQUIRY, 4 (2). pp. 46-58. ISSN 2063-7330

Bognár, Bulcsu (2015) A kommunikációs médiumok és a társadalom differenciálódása : A nyelv és az írás szerepe a szocialitás evolúciójában. SZOCIOLÓGIAI SZEMLE, 25 (1). pp. 39-65. ISSN 1216-2051

Bányász, Péter (2013) Dangers of social media through the example of the Arab Spring. EURÓPAI SZELLEM / EUROPEAN SPIRIT, 4. pp. 20-32. ISSN 2062-2708

Bányász, Péter (2013) How the social media may be used to paralyse the critical infrastructure? ECONOMICS AND MANAGEMENT, 2013 (4). pp. 7-14. ISSN 1802-3975

Bányász, Péter (2013) A közösségi média szerepe a települések életében, kiemelten a rendkívüli események kezelésében. TELEPÜLÉSFÖLDRAJZI TANULMÁNYOK, 2 (2). pp. 137-145. ISSN 2063-4315

Bányász, Péter (2015) A közösségi média, mint a nyílt forrású információszerzés fontos területe. NEMZETBIZTONSÁGI SZEMLE (ONLINE), 3 (2). pp. 21-36.

Bányász, Péter (2017) A közösségi média, mint az információs hadszíntér speciális tartománya = Social media as the special part of the information field of operations. HADMÉRNÖK, 12 (2). pp. 108-121. ISSN 1788-1919

Bíró, János and Szádeczky, Tamás and Szőke, Gergely László (2011) A hírközlési szolgáltatók értesítési kötelezettsége a személyes adatok megsértése esetén (data breach notification). INFOKOMMUNIKÁCIÓ ÉS JOG, 8 (43). pp. 46-49. ISSN 1786-0776

C

Csicsmann, László (2015) Dávid Kaposi: Violence and Understanding in Gaza. The British Broadsheet's Coverage of the War. Palgrave Macmillan, 2014, p.220. KOME: AN INTERNATIONAL JOURNAL OF PURE COMMUNICATION INQUIRY, 3 (1). pp. 88-90. ISSN 2063-7330

Csipkés, Margit and Bácsi, Bence (2018) A marketingkommunikációs eszközök jelentősége a fiatalok körében = The significance of marketing communication tools among young people. E-CONOM, 7 (1). pp. 39-50. ISSN 2063-644X

Csoma, Attila and Gulyás, András and Toka, László (2015) On Measuring the Geographic Diversity of Internet Routes. INFOCOMMUNICATIONS JOURNAL, 7 (4). pp. 34-39. ISSN 2061-2079

Csótó, Mihály (2017) Az infokommunikációs eszközök jövője a mezőgazdaságban. INFORMÁCIÓS TÁRSADALOM: TÁRSADALOMTUDOMÁNYI FOLYÓIRAT, 17 (3). pp. 89-93. ISSN 1587-8694

Czap, László (2011) On the Audiovisual Asynchrony of Speech. In: Proceedings of Auditory-Visual Speech Processing (AVSP) 2011, 2011.08.31-2011.09.03, Volterra.

D

Demeter, Márton and Tóth, János (2012) Basic Researches In Communication and Media Studies. KOME: AN INTERNATIONAL JOURNAL OF PURE COMMUNICATION INQUIRY, 1 (1). pp. 1-4. ISSN 2063-7330

Demeter, Márton and Tóth, János (2015) Krízisjelenségek vagy túlzott elvárások? : Rendhagyó problémák a szakértői bírálatok intézménye körül. JEL-KÉP: KOMMUNIKÁCIÓ, KÖZVÉLEMÉNY, MÉDIA, 2015 (4). pp. 55-62. ISSN 0209-584X

Demeter, Tamás (2015) Scholarship and the Medium of Thought: On the Growing Interest in Communication in Fin-de-Siécle Hungary. In: Wissen – Vermittlung – Moderne: Studien zu den ungarischen Geistes- und Kulturwissenschaften um 1900. Böhlau, Wien, pp. 287-302.

Deák, Csaba (2003) A kommunikáció zavarai. 1. MAGYAR GRAFIKA, 47 (1). pp. 38-40. ISSN 0479-480X

Deák, Csaba (2003) A kommunikáció zavarai. 2. MAGYAR GRAFIKA, 47 (2). pp. 71-73. ISSN 0479-480X

E

Elliott, Patricia W. (2016) When Ants Move Mountains: Uncovering a Media Theory of Human Agency. KOME: AN INTERNATIONAL JOURNAL OF PURE COMMUNICATION INQUIRY, 4 (1). pp. 50-68. ISSN 2063-7330

F

Fábri, György (2016) Média és etika. In: Értelmes szívvel. Luther Kiadó, Budapest, pp. 143-167. ISBN 9789633800904

G

Gutowska-Kozielska, Ewelina (2016) The Communicative Construction of Europe. Cultures of Political Discourse, Public Sphere and the Euro Crisis. KOME: AN INTERNATIONAL JOURNAL OF PURE COMMUNICATION INQUIRY, 4 (1). pp. 97-98. ISSN 2063-7330

Gálik, Mihály (2017) A hátsó sorból. INFORMÁCIÓS TÁRSADALOM: TÁRSADALOMTUDOMÁNYI FOLYÓIRAT, 16 (4). pp. 94-100. ISSN 1587-8694

H

Huszár, Orsolya (2016) The Role of Silence at the Retreats of a Buddhist Community. KOME: AN INTERNATIONAL JOURNAL OF PURE COMMUNICATION INQUIRY, 4 (2). pp. 59-73. ISSN 2063-7330

I

Iványi, Márton (2015) Az online közösségi hálózatok és a véleménynyilvánítás pozitív és negatív szabadsága. ISKOLAKULTÚRA, 25 (3). pp. 72-88. ISSN 1215-5233

J

Jenei, Ágnes (2012) Kommunikáló önkormányzatok, külföldi gyakorlatok. MAGYAR KÖZIGAZGATÁS, 2 (62) (1). pp. 117-130. ISSN 0865-736X

Joon Lim, Young (2015) Theorizing Strategic Communication in Parsimony from the U.S. Government Perspective. KOME: AN INTERNATIONAL JOURNAL OF PURE COMMUNICATION INQUIRY, 3 (1). pp. 1-15. ISSN 2063-7330

Józsa, Tamás and Nagy, Beáta Erika (2017) Analyzing the factors influencing health behavior in childhood – the impact of media- and computer usage on health behavior. Különleges Bánásmód, 3 (1). pp. 61-67. ISSN 2498-5368

K

KOME, International Journal of Pure Communication Inquiry (2016) 2016 Reviewer Thank You. KOME: AN INTERNATIONAL JOURNAL OF PURE COMMUNICATION INQUIRY, 4 (2). pp. 86-87. ISSN 2063-7330

Kerekes, Erzsébet (2014) Médiaoktatás és gyermekfilozófia. In: Életterünk, a kommunikáció. Egyetemi Műhely Kiadó - Bolyai Társaság, Kolozsvár, pp. 207-229. ISBN 978-606-8145-43-3

Kiss, Attila and Beláz, Annamária (2015) Szabályozás és egységesítési törekvések az IKT és a távközlés világában. PRO PUBLICO BONO: MAGYAR KÖZIGAZGATÁS; A NEMZETI KÖZSZOLGÁLATI EGYETEM KÖZIGAZGATÁS-TUDOMÁNYI SZAKMAI FOLYÓIRATA, 2015 (4). pp. 146-156. ISSN 2063-9058

Kiss, Károly Miklós (2015) The Hungarian postal sector. In: Competition and regulation, 2015. Institute of Economics, Centre for Economic and Regional Studies, Hungarian Academy of Sciences, Budapest, pp. 306-335.

Kuna, Ágnes (2016) Személydeixis és önreprezentáció az orvos-beteg találkozáson. MAGYAR NYELVŐR, 140 (3). pp. 316-332. ISSN 0025-0236

Kuris, Zoltán (2011) A mobilkommunikáció determinánsai és dilemmái a nemzeti minősített adatok továbbításával összefüggésben. HADMÉRNÖK, 6 (2). pp. 200-215. ISSN 1788-1919

Kárász, Anna (2018) A Sopron Régió nemzetközi turisztikai desztinációvá válásához szükséges marketingtevékenységek = The marketing activities required to turn the Sopron Region into an international tourist destination. E-CONOM, 7 (1). pp. 24-38. ISSN 2063-644X

Kéri, Rita (2016) Seeking, Negotiating and Generating Common Ground. Micro Analyses of Communication Dynamics with a View to Emergent Cooperation. KOME: AN INTERNATIONAL JOURNAL OF PURE COMMUNICATION INQUIRY, 4 (2). pp. 28-45. ISSN 2063-7330

L

Landgraf, Ildikó (2017) Nemzeti érzés és királyhűség (1848–1849 hőseinek és az uralkodócsalád tagjainak megjelenése a Vasárnapi Ujság lapjain szövegfolklorista szemmel). In: A véleménysajtótól a tömegsajtóig. Médiatudományi Könyvek . MTA Bölcsészettudományi Kutatóközpont, Budapest, pp. 39-57. ISBN 978-963-416-083-0

Lannert, Judit and Szekszárdi, Júlia (2015) Miért nem érti egymást szülő és pedagógus? Iskolakultúra, 25 (1). pp. 15-34. ISSN 1215-5233

Lin, Bin and Ho, Pin-Han and Xie, L. L. and Shen, Xueyan and Tapolcai, János (2010) Optimal Relay Station Placement in Broadband Wireless Access Networks. IEEE TRANSACTIONS ON MOBILE COMPUTING, 9 (2). pp. 259-269. ISSN 1536-1233

Ly-Le, Tuong-Minh (2015) Government Crisis Assessment and Reputation Management. A case study of the Vietnam Health Minister’s crises in 2013-2014. KOME: AN INTERNATIONAL JOURNAL OF PURE COMMUNICATION INQUIRY, 3 (1). pp. 32-46. ISSN 2063-7330

Lénár, Andor (2016) A médiatörténet és az egyháztörténet metszéspontjai, Tanulmányok. Médiatudományi Könyvek, Budapest, Magyar Tudományos Akadémia Bölcsészettudományi Kutatóközpont, 2015. MAGYAR KÖNYVSZEMLE, 132 (4). pp. 519-521. ISSN 0025-0171

M

Moshe, Mira (2015) Taking a Break. Some Thoughts about Media Consumption. KOME: AN INTERNATIONAL JOURNAL OF PURE COMMUNICATION INQUIRY, 3 (1). pp. 66-80. ISSN 2063-7330

Muha, Lajos (2015) A kritikus információs infrastruktúrák védelme. Reinet Technológia Kft, Budapest. ISBN 978-963-12-4434-2

Márton, Lídia (2001) A közszolgálati műsorszolgáltatás finanszírozása az EU versenyszabályainak tükrében. GAZDASÁG ÉS TÁRSADALOM, 2001 (1-4). pp. 151-183. ISSN 0865-7823

N

Nagy, Szabolcs (2017) The Role Of Country Of Origin In Mobile Phone Choice Of Generation Y And Z. JOURNAL OF MANAGEMENT AND TRAINING FOR INDUSTRIES, 4 (2). pp. 16-29. ISSN 2188-8728

Norocel, Cristian and Szabó, Gabriella and Bene, Márton (2017) Integration or Isolation? Mapping Out the Position of Radical Right Media in the Public Sphere. INTERNATIONAL JOURNAL OF COMMUNICATION, 11. pp. 3764-3788. ISSN 1932-8036

P

Papp-Váry, Árpád Ferenc and Zahorecz, Balázs (2017) A származási hely (made-in) marketingkommunikációs stratégiái - és miként élhetnek velük a magyar márkák? = Country of Origin (Made-In) Strategies in Marketing Communications – How Can Hungarian Brands Use Them? In: Geopolitikai stratégiák Közép-Európában = Geopolitical strategies in Central Europe : [nemzetközi tudományos konferencia, Sopron, 2017. november 9.]: Tanulmánykötet : [international scientific conference, Sopron, 9 November 2017] : Publications. Soproni Egyetem Kiadó, Sopron, pp. 459-472. ISBN 978-963-359-091-1

Pintér, Dániel Gergő (2017) A rendőrség kommunikációja a 2016-os budapesti robbantás kapcsán: az átmeneti nyilatkozat jelentősége a krízismenedzsmentben. INFORMÁCIÓS TÁRSADALOM: TÁRSADALOMTUDOMÁNYI FOLYÓIRAT, 16 (4). pp. 6-25. ISSN 1587-8694

Pápai, Zoltán and Csorba, Gergely and Nagy, Péter and McLean, Alíz (2018) Competition policy issues in mobile network sharing. Institute of Economics, Centre for Economic and Regional Studies, Hungarian Academy of Sciences, Budapest.

Párkányi, Csongor (2017) Egy közel fél évtizedes aktív intézkedés a Szentszék felé = A nearly half decade active measure against the Holy See. HADTUDOMÁNYI SZEMLE, 2. pp. 254-263. ISSN 2060-0437

Q

Qiao, Fei and Chicotsky, Brandon and Billings, Andrew C. (2016) Loving "Mapple Store" but Hating "Sprawl-Mart": A Case Study of Brand Parodies in The Simpsons. KOME: AN INTERNATIONAL JOURNAL OF PURE COMMUNICATION INQUIRY, 4 (1). pp. 69-83. ISSN 2063-7330

R

Ruggieri, Giovanni and Calò, Patrizia (2018) ICT and tourism impacts in islands. Ecocycles, 4 (2). pp. 4-11. ISSN 2416-2140

Rzemieniak, Magdalena (2017) Marketing communication problems – A case study of agricultural exhibitions. In: Management, organizations and society. Agroinform, Budapest, pp. 135-142. ISBN 978-615-5666-04-9

S

Sasvári, Péter László (2012) The Significance of ICT Development Stages in the National Economies. LAP Lambert Academic Publishing, Saarbrücken. ISBN 978-3-659-23124-7

Stepinska, Agnieszka and Szabó, Gabriella (2016) Continuities and discontinuities: changing patterns in journalism and media in Central and Eastern Europe. SRODKOWOEUROPEJSKIJE STUDIA POLITICZNE / CENTRAL EUROPEAN POLITICAL STUDIES, 2016 (2). pp. 5-13. ISSN 1731-7517

Szabó, Gabriella (2016) Politikai kommunikáció és közösség. Politikatudományi Szemle, 25 (1). pp. 29-47. ISSN 1216-1438

Szabó, Gabriella and Bene, Márton (2016) Széttöredezett vagy összekapcsolódó? POLITIKATUDOMÁNYI SZEMLE, 25 (3). pp. 33-58. ISSN 1216-1438

Szabó, Gabriella and Kormos, Nikolett and Zagyi, Veronika (2016) Journalistic role performance – the Hungarian case. SRODKOWOEUROPEJSKIJE STUDIA POLITICZNE / CENTRAL EUROPEAN POLITICAL STUDIES, 2016 (2). pp. 53-72. ISSN 1731-7517

Szilágyi, Róbert (2006) Mobil Internet alkalmazási lehetőségek és igények az agrárgazdaságban. Debreceni Szemle, XIV. (2.). pp. 219-232. ISSN 1218-022X

Szilágyi, Róbert (2003) A farmmenedzsment döntéstámogatási lehetőségei. AGRÁRTUDOMÁNYI KÖZLEMÉNYEK = ACTA AGRARIA DEBRECENIENSIS, 16. pp. 287-292. ISSN 1587-1282

Sándor, Klára (2008) Vissza természeteshez. In: "Apró cseppekből lesz a zápor". Habent sua fata libelli (4). Szegedi Egyetemi Kiadó, Szeged, pp. 117-127. ISBN 978 963 7356 77 3

T

Takács, Róbert (2014) Takács Róbert: „Lejönni az injekcióstűről” – A keleti és nyugati televíziózással kapcsolatos eltérő társadalmi és kulturális várakozások Magyarországon és az államszocialista országokban 1953 után. INFORMÁCIÓS TÁRSADALOM, 14 (4). pp. 95-112. ISSN 1587-8694

Tamás, Ágnes (2017) Karikatúrák a propaganda szolgálatában (1939–1944). SZÁZADOK, 151 (2). pp. 407-442. ISSN 0039-8098

Tamás, Ágnes (2016) „Monsieur János, valójában mit akar? Különben is, a glóbuszát meghagytam Önnek!” : Területveszteségek és gyarapodások élclapok karikatúráin (1919–1921). AETAS: TÖRTÉNETTUDOMÁNYI FOLYÓIRAT, 2. pp. 52-69. ISSN 0237-7934

Tamás, Ágnes (2016) A Párizs környéki békék kritikája élclapok karikatúráin (1919–1921). In: A humor nagyítón keresztül. Segédkönyvek a nyelvészet tanulmányozásához (188). Tinta Könyvkiadó; Selye János Egyetem; ELTE Bölcsészettudományi Kar, Budapest, pp. 71-79. ISBN 978-963-409-061-8

Teixeira da Silva, Jaime A. (2015) Issues in Science Publishing. What's Hot and What's not? KOME: AN INTERNATIONAL JOURNAL OF PURE COMMUNICATION INQUIRY, 3 (1). pp. 81-88. ISSN 2063-7330

Teixeira da Silva, Jaime A. (2016) Letter to the Editor: Evidence of Bias, Opacity and Lack of Reciprocity by Retraction Watch. KOME: AN INTERNATIONAL JOURNAL OF PURE COMMUNICATION INQUIRY, 4 (2). pp. 82-85. ISSN 2063-7330

Teixeira da Silva, Jaime A. and Al-Khatib, Aceil (2016) Questioning the ethics of John Bohannon's hoaxes and stings in the context of science publishing. KOME: AN INTERNATIONAL JOURNAL OF PURE COMMUNICATION INQUIRY, 4 (1). pp. 84-88. ISSN 2063-7330

Thibault, Mattia (2016) Notes on the Narratolological Approach to Board Games. KOME: AN INTERNATIONAL JOURNAL OF PURE COMMUNICATION INQUIRY, 4 (2). pp. 74-81. ISSN 2063-7330

Timcke, Scott (2016) Communication Studies, Normative Justice, and Amalgamating Traditions of Inquiry. KOME: AN INTERNATIONAL JOURNAL OF PURE COMMUNICATION INQUIRY, 4 (1). pp. 20-35. ISSN 2063-7330

Tiner, Tibor (2008) A mobilkommunikációs szolgáltatások fejlődésének földrajzi sajátosságai Magyarországon = Geographical features of development in mobile communication services in Hungary. Project Report. OTKA.

Tolcsvai Nagy, Gábor (2017) Az anyaország és a külső régiók, a határtalanítás. In: A magyar nyelv jelene és jövője. Gondolat Kiadó, Budapest, pp. 150-163. ISBN 978 963 693 824 6

Tolcsvai Nagy, Gábor (2017) A magyar nyelvközösség kommunikációs rendszere 1945 után. In: A magyar nyelv jelene és jövője. Gondolat Kiadó, Budapest, pp. 137-149. ISBN 978 963 693 824 6

Tóth, János (2015) Lewis, Justin: Consumerism and the Limits to Imagination (2014); Duration: 42 min. Media Education Foundation, ISBN 1-932869-89-1. KOME: AN INTERNATIONAL JOURNAL OF PURE COMMUNICATION INQUIRY, 3 (1). pp. 91-92. ISSN 2063-7330

Tóth, János (2014) A Láthatóvá tett láthatatlan: Kétvölgy ezer arca. JEL-KÉP: TELEVÍZIÓ RÁDIÓ SAJTÓ (2014/4). pp. 55-74. ISSN 0209-584X

Tóth, János and Vass, Csaba (2012) Clear, Unclear and Non-media - an Attempt at Conceptualisation. KOME: AN INTERNATIONAL JOURNAL OF PURE COMMUNICATION INQUIRY, 1 (1). pp. 20-30. ISSN 2063-7330

W

Wilson, Joseph and Lawan, Aisha Kolo (2015) The Internet and the Nigerian Woman: A Case of Female Undergraduates. KOME: AN INTERNATIONAL JOURNAL OF PURE COMMUNICATION INQUIRY, 3 (1). pp. 47-65. ISSN 2063-7330

This list was generated on Tue Nov 13 17:17:51 2018 CET.