Molnár, Edina (2020) A megemelkedett érzelmi arousal szerepe a reklám által befolyásolt vásárlási döntésekben = The Role of the High Emotional Arousal Level in Purchasing Decisions Caused by Advertising. GRADUS, 7 (2). pp. 330-335. ISSN 2064-8014
|
Text
2020_2_ART_004_Molnar.pdf Download (457kB) | Preview |
Abstract
Az empátia képessége feltétlenül szükséges a mindennapi élethez, az egyszerű mozgásokat sem tudnánk értelmezni empátia nélkül. Elengedhetetlen a gyógyításban, a tanításban, sőt a modem társadalmak erre építenek a reklámok vagy filmek bemutatásakor. A reklámot fontosnak tartó egyének esetében a szituáció hatásának tűnő, pillanatnyi magas arousal okozza a személyes distressz vagy az empátiás aggodalom fellépését, vagy tekinthetjük ezt egy stabil személyiségvonásnak, amely általában jellemző reagálásmódot jelent az empátiát igénylő helyzetekben? Van különbség a fenti kategóriákban azon egyének között, akik saját bevallásuk szerint általában a reklámok hatására vásárolnak, és azok között, akik nem érzik a reklám hatásosságát a vásárlási döntéseikben? A cikkben erre a két kérdésre keresem a választ.
Item Type: | Article |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | empátia, szorongás, személyiség, vásárlási döntés, érzelmi arousal |
Subjects: | H Social Sciences / társadalomtudományok > HD Industries. Land use. Labor / ipar, földhasználat, munkaügy > HD1 Industries / ipar > HD14 Management. Industrial Management / ügyvitel, igazgatás H Social Sciences / társadalomtudományok > HE Transportation and Communications > HE2 Communications / hírközlés H Social Sciences / társadalomtudományok > HF Commerce / kereskedelem |
Depositing User: | Zoltán Subecz |
Date Deposited: | 15 Jul 2020 10:50 |
Last Modified: | 06 May 2021 07:23 |
URI: | http://real.mtak.hu/id/eprint/111419 |
Actions (login required)
Edit Item |