REAL

A történelem tanításának módszerei tanulásban akadályozott tanulókat (is) nevelő iskolákban

Mező, Katalin (2023) A történelem tanításának módszerei tanulásban akadályozott tanulókat (is) nevelő iskolákban. LÉLEKTAN ÉS HADVISELÉS, 5 (2). pp. 43-59. ISSN 2676-9964

[img]
Preview
Text
LH_2023_2_043_MezoK.pdf

Download (2MB) | Preview

Abstract

A jelenleg hatályos, 2020-ban kiadott Nemzeti alaptantervben megjelenő „Történelem és állampolgári ismeretek” műveltségterület részeként jelenik meg a történelem tantárgy az általános iskolák felső tagozatos tantárgyai között. A történelem tanulása megjelenik a tanulásban akadályozott, sajátos nevelési igényű tanulók tanítási elvárásai között is, azonban e tanulók tanítása eltérő ismereteket és módszerek alkalmazását igényli a történelem tanároktól és/vagy a történelem tanítására képzett gyógypedagógusoktól. Jelen tanulmányban bemutatásra kerülnek a tanulásban akadályozott tanulók történelem tanulását befolyásoló, nehezítő főbb jellemzők. Majd górcső alá vesszük a tanulmányban érintett tanulói csoport történelem tanítását segítő módszereket és eljárásokat, annak érdekében, hogy a történelem tanulása és tanítása egyaránt élményszerűbbé váljon a tanítási/tanulási nehézségek fennállása ellenére. | The subject of history appears as part of the 'History and Civic Knowledge' field in the current National Core Curriculum issued in 2020, specifically in the upper grades of primary schools. History education is also outlined for students with learning disabilities and special educational needs. However, teaching history to these students requires the application of different knowledge and methods by history teachers and/or educators specialized in teaching history to students with special needs. This study presents the main characteristics that influence the learning curve of history for students with learning disabilities. Subsequently, the study focuses on methods and procedures to assist in teaching history to the group of students examined in this paper. The aim is to make history learning and teaching more engaging, despite the existing challenges in the teaching and learning process.

Item Type: Article
Uncontrolled Keywords: történelem, történelem tanítás, tanulásban akadályozottság, sajátos nevelési igény | history, history teaching, learning disabilities, special educational needs
Subjects: L Education / oktatás > LC Special aspects of education / speciális oktatási formák
SWORD Depositor: MTMT SWORD
Depositing User: MTMT SWORD
Date Deposited: 22 Jan 2024 12:28
Last Modified: 22 Jan 2024 12:28
URI: http://real.mtak.hu/id/eprint/185454

Actions (login required)

Edit Item Edit Item