Szabóné Balogh, Ágota (2023) Mesterséges intelligencia az oktatásban. MESTERSÉGES INTELLIGENCIA, 5 (2). pp. 51-61. ISSN 2676-9611
|
Text
MI_2023_2_051_Szabone.pdf Download (1MB) | Preview |
Abstract
A 21. század nagy kérdése az, hogy a mesterséges intelligenciának (MI) milyen szerepe van az oktatásban, és milyen lehetőségei lesznek a jövőben. Megjelenhet szoftverként vagy optimalizált hardverként. E szerep lehet személyre szabott tanulás, folyamatos értékelés, visszajelzés, virtuális asszisztensek, minták és erőforrások kutatása, chat robotok, érzelemelemzés, vagy akár hang- vagy képfelismerés és feliratozás a sajátos nevelési igényű gyermekek támogatására. A szerző bemutatja a tanulási és tanítási folyamatban rejlő lehetőségeket. Rámutat a kockázatokra, a korlátokra, a tanári szerep változására is.
Item Type: | Article |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | Artificial intelligence; Mesterséges intelligencia; oktatás; education; |
Subjects: | L Education / oktatás > L1 Education (General) / oktatás általában Q Science / természettudomány > QA Mathematics / matematika > QA75 Electronic computers. Computer science / számítástechnika, számítógéptudomány |
SWORD Depositor: | MTMT SWORD |
Depositing User: | MTMT SWORD |
Date Deposited: | 24 Jan 2024 16:51 |
Last Modified: | 24 Jan 2024 16:51 |
URI: | http://real.mtak.hu/id/eprint/185680 |
Actions (login required)
![]() |
Edit Item |