Kollarics, Tímea and Patyi, Gábor (2023) Lombkoronaösvények kultúrtörténeti vonatkozásai – egy nemzetközi felmérés eredményei. In: Neveléstudományi kaleidoszkóp : A Benedek Elek Pedagógiai Kar Neveléstudományi és Pszichológiai Intézetének tanulmánykötete. Soproni Egyetem Kiadó, Sopron, pp. 65-73. ISBN 978-963-334-500-9 (nyomtatott); 978-963-334-504-7 (pdf)
|
Text
Pasztor_Eniko-Varga_Laszlo-szerk-Nevelestudomanyi_kaleidoszkop-Soproni_Egyetem_Kiado-Sopron-2023-065-073-Kollarics-Timea-Patyi-Gabor.pdf Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial No Derivatives. Download (648kB) | Preview |
Abstract
Tanulmányunkban németországi, svájci, ausztriai és franciaországi lombkoronaösvények kultúrtörténeti vonatkozásait, egyúttal a fenntarthatóság kulturális aspektusait vizsgáljuk egy tágabb kutatáshoz kapcsolódóan (Lombkoronaösvények környezetpedagógiai vonatkozásai Dél-Németországban és Svájcban). A felmérés 2023 nyarán valósult meg. A lombkoronaösvények közös jellemzője napjainkban, hogy erdők, fás területek lombkoronaszintjének vagy lombkoronaszintjeinek magasságában vezetik a látogatókat, miközben különféle módszerekkel ismereteket közvetítenek, illetve attitűdöket formálnak, hasonlóan a tanösvényekhez és az élményösvényekhez. A vizsgált tíz lombkoronaösvény közül nyolc esetében egyértelműen megjelentek az elsősorban lokális jellegű kultúrtörténeti vonatkozások. Egy lombkoronasétány esetén a kulturális aspektusok csak részben, kisebb hangsúllyal jelentek meg, míg egy lombkoronaösvényen nem véltük felfedezni a fenntarthatóság kulturális dimenzióit az ökológiai, gazdasági, társadalmi (és esztétikai) aspektusok mellett.
Item Type: | Book Section |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | lombkoronaösvény, ökoturisztika, szemléletformálás |
Subjects: | L Education / oktatás > LC Special aspects of education / speciális oktatási formák |
SWORD Depositor: | MTMT SWORD |
Depositing User: | MTMT SWORD |
Date Deposited: | 08 Feb 2024 11:45 |
Last Modified: | 08 Feb 2024 11:45 |
URI: | http://real.mtak.hu/id/eprint/187872 |
Actions (login required)
Edit Item |