Kállai, Gabriella (2023) IKT-eszközök az oktatásban. In: Neveléstudományi kaleidoszkóp : A Benedek Elek Pedagógiai Kar Neveléstudományi és Pszichológiai Intézetének tanulmánykötete. Soproni Egyetem Kiadó, Sopron, pp. 75-83. ISBN 978-963-334-500-9 (nyomtatott); 978-963-334-504-7 (pdf)
|
Text
Pasztor_Eniko-Varga_Laszlo-szerk-Nevelestudomanyi_kaleidoszkop-Soproni_Egyetem_Kiado-Sopron-2023-075-083-Kallai-Gabriella.pdf Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial No Derivatives. Download (268kB) | Preview |
Abstract
A tanulmány a digitális eszközök oktatási célú használata kapcsán nemzetközi kutatások és szakirodalmak, valamint szakpolitikai ajánlások segítségével mutatja be a pedagógusok és gyógypedagógusok előtt álló kihívásokat. A téma aktualitását a napjainkban zajló erőteljes digitalizáció (a többi közt a mesterséges intelligencia megjelenése), a COVID-19 kapcsán megmutatkozó nehézségek, valamint a pedagógusok IKT-eszközök kapcsán tapasztalható megosztottsága indokolja, miközben az IKT-eszközök tanulási folyamatba való innovatív bekapcsolása a jelen keretek közt nem tárgyalandó, de lehetséges veszélyek és nehézségek mellett számtalan előnnyel is jár a tanulók és a pedagógusok számára egyaránt. Az előnyök közül külön érdemes kiemelni, hogy a hátrányos helyzetű és/vagy sajátos nevelési igényű tanulók számára egyenlő hozzáférést biztosít, ami megkönnyíti a társadalomba való beilleszkedést-befogadást.
Item Type: | Book Section |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | infokommunikáció, sajátos nevelési igény, gyógypedagógia |
Subjects: | L Education / oktatás > LC Special aspects of education / speciális oktatási formák |
SWORD Depositor: | MTMT SWORD |
Depositing User: | MTMT SWORD |
Date Deposited: | 08 Feb 2024 11:55 |
Last Modified: | 08 Feb 2024 11:55 |
URI: | http://real.mtak.hu/id/eprint/187874 |
Actions (login required)
Edit Item |