Spekker, Tamás and Sass-Gyarmati, Andrea (2023) A trópusi esőerdők ismeretanyagának kiterjesztése a biológiaoktatásban. Acta Universitatis de Carolo Eszterházy Nominatae. Sectio Biologiae, 48. pp. 61-75. ISSN 2732-0480
|
Text
61_Spekker.pdf - Published Version Download (1MB) | Preview |
Abstract
Jelen tanulmány fókuszában az eklektikus növény- és állatvilágot rejtő, a légköri oxigéntermelésben oroszlánrészt vállaló erdőtípus, valamint bolygónk éghajlati rendszerének egyik jelentősebb stabilizátora: a trópusi esőerdő áll. A pedagógusok egyik kulcsfontosságú feladatának tekinthető az, hogy a fiatal generációk figyelmét felhívják ezekre a nélkülözhetetlen szakismeretekre, és egy globális képet átadva fejlesszék a természettudományi kompetenciájukat. A természettudományos kutatás célcsoportjai az általános és középiskolás tanulók voltak. Az oktatási cél elérése a legkorszerűbb ismeretek és módszerek alkalmazásával valósult meg, a 21. századi oktatási lehetőségeket kihasználva. A digitális tananyag és az üvegházi séta mint tanórai és tanórán kívüli tevékenység biztosította a hatékony és élményalapú tanulást, a játékosságot, a logikai és a mérlegelő gondolkodás fejlesztését. A vizsgálat eredményeivel kapcsolatos konklúziók meglehetősen összetettek voltak. Mindegyik korosztálynál megfigyelhető volt a tananyag és a kiegészítő ismeretek gördülékeny elsajátítása, a folyamatos motiváció és figyelem fenntartása mellett. ----- INTEGRATING KNOWLEDGE OF TROPICAL RAINFOREST IN BIOLOGY EDUCATION The present study focuses on the tropical rainforest, which harbors an eclectic flora and fauna, takes the main role in atmospheric oxygen production, and is a major stabilizer of our planet’s climate system. One of the key tasks of nowaday teachers is to draw the attention of the younger generations to these essential professional skills and to develop their natural science competence by conveying a global picture. The target groups of the research were primary and secondary school students. It was a fundamental element to apply the most modern knowledge and methods that take advantage of the educational opportunities of the 21st century. The digital curriculum and the greenhouse walk as a class and extracurricular activity ensured effective and experience-based learning, playfulness, and the development of logical and deliberative thinking. Conclusions related to the results of the study were quite complex. In each age group, it was possible to observe the fluid learning of the curriculum and additional knowledge, beside of maintaining continuous motivation and attention of the students.
Item Type: | Article |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | trópusi esőerdők, környezeti nevelés, fenntarthatóság pedagógiája ----- tropical forests, environmental education, pedagogy of sustainability |
Subjects: | L Education / oktatás > LB Theory and practice of education / oktatás elmélete és gyakorlata Q Science / természettudomány > QK Botany / növénytan |
Depositing User: | Tibor Gál |
Date Deposited: | 09 Feb 2024 07:53 |
Last Modified: | 09 Feb 2024 07:53 |
URI: | http://real.mtak.hu/id/eprint/187928 |
Actions (login required)
![]() |
Edit Item |