Bereczki, Ildikó (2023) Az anyanyelv és a matematika kapcsolódásának a lehetőségei. ANYANYELV-PEDAGÓGIA, 16 (4). pp. 80-91. ISSN 2060-0623
![]() |
Text
ANYP_XVI_2023_4_5.pdf Restricted to Repository staff only Download (585kB) | Request a copy |
Abstract
Az anyanyelvi készségek meghatározóak más tantárgyak tanulásában, a tanulók tanulási eredményességében. A matematikában is kiemelt szerepe van a szövegértésnek a szöveges matematikai feladatok megoldásában. A tanulmány témája a szövegértés és a matematika kapcsolatának a vizsgálata. Az első rész a témakör elméleti hátterét taglalja, a szöveges matematikai feladatokra vonatkozó kutatások eredményeiből idéz. Ezek alapján olyan modellt mutat be, amely a feladatmegoldás stratégiáit írja le, és megadja a sikeres feladatmegoldás feltételeit, közöttük a szövegértés szerepét. A tanulmány következő része a matematika és az anyanyelvi fejlesztés kapcsolatának az attitűdformáló hatásával foglalkozik. A záró rész olyan feladatokat ajánl, amelyek megoldásához matematikai és anyanyelvi készségek egyaránt szükségesek. Példákkal szemléltet olyan komplex matematikai és szövegértési feladatokat, amelyek pozitívan hatnak a tanulók tantárgyakkal kapcsolatos attitűdjére és tanulási eredményére.
Item Type: | Article |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | matematika; tantárgyi integráció; szövegértés; anyanyelvi készségek; szöveges matematikafeladat; |
Subjects: | P Language and Literature / nyelvészet és irodalom > P0 Philology. Linguistics / filológia, nyelvészet |
SWORD Depositor: | MTMT SWORD |
Depositing User: | MTMT SWORD |
Date Deposited: | 14 Feb 2024 10:33 |
Last Modified: | 14 Feb 2024 10:33 |
URI: | https://real.mtak.hu/id/eprint/188135 |
Actions (login required)
![]() |
Edit Item |