Tószegi, Zsófia Júlia (2023) Neurodivergens hallgatók a felsőoktatásban. EDUCATIO, 32 (4). pp. 677-687. ISSN 1216-3384
|
Text
Toszegi-2024-Neurodivergenshallgatokafelsooktatasban.pdf Download (260kB) | Preview |
Abstract
A tanulmány az Inklúzió Folyamatelvű Modelljét használva mutatja be a PécsiTudományegyetem (PTE) speciális képzési igényű hallgatóit, fókuszba helyezve aneurodiverzitást. A Neptun Egyesített Oktatási Rendszer hallgatói adatainak( N = 47 194) tízéves idősoros elemzése során az előnybenrészesített hallgatói csoportok összehasonlításakor azonosítható különbségeketvizsgálja. Elemzi a felvételi arányokat és a karok közti megoszlást a belépéskor(bemenet), a támogató tényezőket hasonlítja össze a képzés során (folyamat), ésa teljesítménymutatókat nézi a programból való kilépéskor (kimenet).Eredményeinkből kiderül, hogy az előnyben részesített hallgatói csoportok közötta legnagyobb arányban a neurodivergens hallgatók jelennek meg. Adatelemzésünkalátámasztja azt a meglehetősen meglepő eredményt, hogy a neurodivergenshallgatók a legnagyobb valószínűséggel végeznek sikeresen a PTE-n, és alegkevésbé valószínű, hogy tanulmányaik során féléveket halasztanak.
Item Type: | Article |
---|---|
Subjects: | L Education / oktatás > LB Theory and practice of education / oktatás elmélete és gyakorlata > LB2300 Higher Education / felsőoktatás L Education / oktatás > LC Special aspects of education / speciális oktatási formák |
SWORD Depositor: | MTMT SWORD |
Depositing User: | MTMT SWORD |
Date Deposited: | 27 Mar 2024 14:59 |
Last Modified: | 27 Mar 2024 14:59 |
URI: | https://real.mtak.hu/id/eprint/191136 |
Actions (login required)
Edit Item |