REAL

Duális képzés a szociális felsőoktatásban III. : A duális képzés bevezetésének tapasztalatai a szociális munka szakon a kutatási eredmények tükrében

Soós, Zsolt and Homoki, Andrea (2023) Duális képzés a szociális felsőoktatásban III. : A duális képzés bevezetésének tapasztalatai a szociális munka szakon a kutatási eredmények tükrében. DELIBERATIONES, 16 (1). pp. 5-14. ISSN 1789-8919

[img]
Preview
Text
dulis-kpzs-a-szocilis-felsoktatsban-iii.pdf - Published Version

Download (115kB) | Preview

Abstract

A tanulmánysorozatban a duális típusú képzésnek a szociális felsőoktatásban történő meghonosodásáról és kimutatható eredményeiről számolunk be. E tanulmányrészben ismertetjük a Gál Ferenc Egyetem hallgatói és mentortanárai körében lefolytatott kvalitatív kutatás eredményeit. E vizsgálat, valamint a hallgatói létszámadatok változásának tanulsága alapján az új képzési formának a szakmai utánpótlás kinevelésén túl, a munkakultúrának már az elméleti képzési szakaszban megvalósuló elsajátításával egyidejűleg a szakmai identitás fejlődésében is kiemelt szerepe van. Sikeresnek mondható a duális képzés egyetemi oldalról is, hiszen megvalósulhat a felsőoktatási intézmény és a gyakorlati helyszínként működő szervezet/intézmény szoros és hosszútávú együttműködése. A képzés és a hallgatói, segítői életút sikere közös eredményként realizálható, ahogyan a hallgatói létszám emelkedése is, mely a szociális munka hiányszakma jellege szempontjából is kiemelten fontos. Az írásból kiderül, hogy a képzés generális jellegét sem szünteti meg a duális típusú képzés bevezetése, és az egyetemi koordináció által megvalósított rendszeres mentorképzés, a tereptanárképzés hiányára is adekvát választ adhat. A Gál Ferenc Egyetemen végzett kvalitatív kutatás eredményei alapján bemutatott interjúrészletek azt is láttatják, hogy a kiválasztott mentorok esetében az ismeretátadás lehetősége, a hallgató fejlődésének elősegítésében betöltött szerepük nagymértékben hozzájárulhat a szakmai kiégés magas kockázatának csökkentéséhez.

Item Type: Article
Uncontrolled Keywords: eredményesség, hosszútávú együttműködés, szakmai kiégés elleni védelem
Subjects: L Education / oktatás > L1 Education (General) / oktatás általában
SWORD Depositor: MTMT SWORD
Depositing User: MTMT SWORD
Date Deposited: 17 Apr 2024 09:47
Last Modified: 17 Apr 2024 09:47
URI: https://real.mtak.hu/id/eprint/192610

Actions (login required)

Edit Item Edit Item