REAL

Nyelvhasználat és (anya)nyelvi nevelés Tunéziában II. = Language Use and (First)language education in Tunisia 2

Salah, Rania and Dridi, Taysir and Parapatics, Andrea (2020) Nyelvhasználat és (anya)nyelvi nevelés Tunéziában II. = Language Use and (First)language education in Tunisia 2. ANYANYELV-PEDAGÓGIA, 13 (3). pp. 80-87. ISSN 2060-0623

[img] Text
Anyp_XIII_2020_3_8.pdf
Restricted to Repository staff only

Download (516kB)

Abstract

A két részben közölt tanulmány a mai tunéziai anyanyelvi, illetve nyelvi nevelés komplex kérdéskörét ismerteti. A Tunéziában használatos nyelvek helyzetét, az arab nyelv változatainak diglossziáját, a második hivatalos nyelvként kezelt francia és az egyre népszerűbbé váló angol nyelv szerepének, valamint a tunéziai oktatási rendszer és a tanítási nyelvek hálózatának bemutatása után a tanulmány második része az ezzel kapcsolatban felmerülő problémákkal, és mindezek fényében a tunéziai beszélők arab, francia és angol nyelvvel kapcsolatos attitűdjeivel foglalkozik. A magas presztízsű klasszikus és a modern standard arab nyelv az arab emberek közötti egységet reprezentálja, ám a tunéziai arab az, amelyet a hétköznapokban a lehető legtöbb szituációban használnak. Gyakran az osztálytermi kommunikáció is ezen a nyelven folyik, olykor a tantervi szabályozások ellenére is. A legtöbb tunéziai számára magas presztízsű a modernizáció nyelvének tekintett francia is, és egyre nagyobb népszerűségre tesz szert az angol.

Item Type: Article
Subjects: L Education / oktatás > L1 Education (General) / oktatás általában > L11 Teaching methods / oktatásmódszertan
P Language and Literature / nyelvészet és irodalom > P0 Philology. Linguistics / filológia, nyelvészet
SWORD Depositor: MTMT SWORD
Depositing User: MTMT SWORD
Date Deposited: 02 May 2024 09:05
Last Modified: 02 May 2024 09:05
URI: https://real.mtak.hu/id/eprint/193694

Actions (login required)

Edit Item Edit Item