REAL

A hallgatói eredményesség vizsgálatának egy lehetséges keretrendszere = A Possible Framework for Examining Student Performance

Kocsó, Edina (2023) A hallgatói eredményesség vizsgálatának egy lehetséges keretrendszere = A Possible Framework for Examining Student Performance. Journal of Applied Technical and Educational Sciences, 13 (3). pp. 1-20. ISSN 2560-5429

[img]
Preview
Text
368-Article Text-1233-1-10-20240116.pdf
Available under License Creative Commons Attribution.

Download (573kB) | Preview

Abstract

A tanuláselemzést leggyakrabban arra használják, hogy megjósolják, hogy egy hallgató sikeres lesz-e egy kurzuson vagy egy képzésen. Ez segít azonosítani azokat a hallgatókat, akiknek szükségük van támogatásra, hogy elkerüljék a bukást vagy az iskola elhagyását. Az adatok mérése, gyűjtése és vizsgálata nemcsak az ipar, de minden oktatási intézmény számára nélkülözhetetlen eszköz, mely alapján az oktatási folyamat mélyebb megértése és optimalizálása válik lehetségessé a források és eszközök hatékonyabb felhasználása érdekében. Magyarországon az egyetemek alapítványi irányításba kerülésével a hatékonyság igénye fokozódott. A Dunaújvárosi Egyetem (DUE), a közép-magyarországi régió 2000 óta önálló, 2012 óta alkalmazott tudományok egyetemeként működő felsőoktatási intézménye számára is nélkülözhetetlen eszköz a hatékonyság fokozásában. Jelen dolgozatban a műszaki, gazdasági képzések egyik meghatározó tantárgya, a Matematika 1. tárgy kapcsán alkalmazott oktatáselemzési kutatási keretrendszerét határozzuk meg. A kutatás eredményeként megvalósuló rendszer lehetővé teszi, hogy a DUE a kurzusok tervezése során a leghatékonyabb eszközöket alkalmazza, így a forrásait a legkedvezőbben hasznosítsa. Learning analytics is most often used to predict whether a student will succeed in a course or training. This helps identify students who need support to avoid failing or dropping out of school. The measurement, collection and examination of data is an indispensable tool not only for industry, but also for all educational institutions, based on which a deeper understanding and optimization of the educational process becomes possible in order to use resources and tools more effectively. In Hungary, with the transfer of universities to foundation management, the need for efficiency increased. The University of Dunaújváros (UOD), an independent higher education institution in the Central Hungarian region since 2000 and operating as a university of applied sciences since 2012, is also an indispensable tool for increasing efficiency. In this thesis, we define the educational analysis research framework applied in connection with the subject of Mathematics 1, one of the defining subjects of technical and economic training. The system realized as a result of the research enables UOD to use the most effective tools when planning the courses, thus making the most favorable use of its resources.

Item Type: Article
Subjects: L Education / oktatás > L1 Education (General) / oktatás általában
Depositing User: Dávid Sik
Date Deposited: 03 May 2024 07:52
Last Modified: 03 May 2024 07:52
URI: https://real.mtak.hu/id/eprint/193718

Actions (login required)

Edit Item Edit Item