REAL

Munkahelyi képzésekről való vélekedés egy empirikus kutatás eredményeinek tükrében = Perceptions of On-the-Job Training in the Light of Empirical Research

Balogh, Mónika (2024) Munkahelyi képzésekről való vélekedés egy empirikus kutatás eredményeinek tükrében = Perceptions of On-the-Job Training in the Light of Empirical Research. BELÜGYI SZEMLE / ACADEMIC JOURNAL OF INTERNAL AFFAIRS : A BELÜGYMINISZTÉRIUM SZAKMAI TUDOMÁNYOS FOLYÓIRATA (2010-), 72 (4). pp. 657-683. ISSN 2062-9494 (nyomtatott); 2677-1632 (elektronikus)

[img]
Preview
Text
6_BaloghMonika.pdf
Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial No Derivatives.

Download (766kB) | Preview

Abstract

Cél: Jelen tanulmány célja a humánerőforrás-menedzsment egyik feladatát jelentő munkahelyi képzések vonatkozásában végzett empirikus kutatás eredményeinek ismertetése, mely felmérésben részt vevők 80%-a a rendvédelemben dolgozik. Módszertan: A vizsgált téma szakirodalmi áttekintését követően kvantitatív kutatási módszerrel, írásbeli kikérdezéssel és kérdőív eszközével valósult meg az empirikus vizsgálat. A kérdőív kitöltése önkéntes és anonim volt, a kérdőív 21 kérdés mentén vizsgálta a kutatási célhoz kapcsolódóan megfogalmazott hipotézisek igazolását, elvetését. A kapott eredmények számítógépen végzett összesítését követően az adatok statisztikai számításokkal kerültek értékelésre, elemzésre. Megállapítások: A felmérés egyik legfontosabb megállapítása, hogy a munkavállalók megítélése szerint nagyon fontos a munkahelyen belüli képzések biztosítása. A szakmai képzéseken túlmutatva fontosnak tartják az általános kompetenciák fejlesztését, melyet éves szinten többször, szervezetten és előre tervezetten tartanának szükségesnek megvalósítani. A válaszadók 43%-ánál a képzésekről a munkavállalók véletlenszerűen szereznek tudomást arra vonatkozóan, hogy adott évben milyen képzéseket szervez a szervezet. A minta mindössze 20%-a esetében tájékoztatják őket a képzésekről, és kérdezik meg őket arról, hogy milyen képzésen szeretnének részt venni, bevonják őket a választásba. A válaszadók több mint fele, 57%-a szívesen részt vesz/részt venne olyan nem szakmai jellegű képzésen, melyet külsős képzőintézmény trénere tart, és további 26% kimondottan azt tartja jónak, ha nem a saját szervezet trénere tartja számunkra a tréninget, hanem külsős szakember érkezik. A válaszadók több mint fele, 55%-uk úgy véli, hogy a munkahelyükön a képzésfejlesztések tekintetében a humán erőforrás szakemberei többet tehetnének ezen a téren; 22% esetében érkezett az a választ, hogy sokkal többet tehetnének a HR munkatársai a képzésekért, képzésfejlesztésért. Érték: A tanulmány értékét az empirikus kutatás során kapott valós munkavállalói visszajelzések adják, akik a munkahelyi képzések gyakorlatába engedtek betekinteni. A humán erőforrás megtalálása, fenntartása és megtartása minden humán szakember számára növekvő kihívásokat jelentő feladat, állami és vállalkozói szegmensben egyaránt. Ha a munkavállalók visszajelzéseit figyelembe veszi a szervezet vezetése, közös kooperációval kijelölhetővé válnak a munkaerő megtartást segítő módszerek, az anyagi elismerésen túlmutatva. A munkahelyi képzések az egyének fejlődését, önmegvalósítását segítik, amely ha a szervezet stratégiájával és célkitűzésével találkozni tud, hosszú távú munkaerőként a szervezet eredményességét és hatékonyságát képes növelni. Aim: The aim of this paper is to present the results of an empirical study on workplace training, one of the tasks of human resource management, in which 80% of the survey sample works in law enforcement. Methodology: Completion of the questionnaire was voluntary and anonymous, and the questionnaire was 21-question survey to examine the confirmation or rejection of the hypotheses formulated in relation to the research objective. After the results were aggregated on a computer, the data were evaluated and analysed by statistical calculations. Findings: One of the key findings of the survey is that employees consider it very important to provide training in the workplace. In addition to vocational training, they consider it important to develop general competences, which they would like to see implemented several times a year, in an organised and planned way. For 43% of respondents, training is something that employees find out about by chance, when they find out what training the organisation organises in a given year. For only 20% of the sample, they are informed about the training and asked about the training they would like to attend, involving them in the choice. More than half of the respondents, 57%, would be happy to attend a non-professional training course given by a trainer from an external training organisation, and a further 26% would prefer to receive training from an external professional rather than from their own organisation. More than half of the respondents, 55%, believe that HR professionals could do more in this area in terms of training development in their workplace. 22% responded that HR staff could do much more in terms of training and training development. Value: The value of the study lies in the feedback from real employees, who provided insights into the practice of on-the-job training, obtained through empirical research. Finding, maintaining and retaining human resources is an increasingly challenging task for all human resources professionals, in both the public and business sectors. If employee feedback is taken into account by the organisation’s management, methods to promote retention, beyond financial recognition, can be identified through joint cooperation. On-the-job training helps individuals to develop and realise themselves, which, if it can meet the organisation’s strategy and objectives, can increase the effectiveness and efficiency of the organisation as a long-term workforce.

Item Type: Article
Uncontrolled Keywords: humánerőforrás-menedzsment, képzés, képzésfejlesztés, rendvédelem; human resource management, training, training development, law enforcement
Subjects: L Education / oktatás > LC Special aspects of education / speciális oktatási formák > LC5201 Education extension. Adult education. Continuing education / felnőttoktatás, folyamatos képzés
SWORD Depositor: MTMT SWORD
Depositing User: MTMT SWORD
Date Deposited: 02 May 2024 14:19
Last Modified: 02 May 2024 14:19
URI: https://real.mtak.hu/id/eprint/193751

Actions (login required)

Edit Item Edit Item