REAL

Így fejlődünk MI - A Tanítsunk Magyarországért! program hatása az egyetemi hallgatókra

Andl, Helga and Arató, Ferenc and Orsós, Anna and Varga, Aranka (2021) Így fejlődünk MI - A Tanítsunk Magyarországért! program hatása az egyetemi hallgatókra. ANYANYELV-PEDAGÓGIA, 14 (1). pp. 55-73. ISSN 2060-0623

[img] Text
Anyp_XIV_2021_1_4.pdf
Restricted to Repository staff only

Download (717kB) | Request a copy

Abstract

A Pécsi Tudományegyetem is bekapcsolódott a Tanítsunk Magyarországért! mentorprogram lebonyolításába. A program során egyetemi hallgatók mentorálnak hátrányos helyzetű települések kisiskoláiban tanuló felsős diákokat – a továbbtanulásra ösztönözve őket. Jelen tanulmány hallgatói reflexiós dokumentumokra épülő tartalomelemzéssel azt vizsgálja, hogy a mentori szerepvállalás, a nehéz helyzetű diákok mentorálása milyen hatással van az egyetemistákra. Vannak-e olyan hozadékai a programnak, amelyek bármely szakos, köztük a tanárszakos hallgatók számára is pozitívumokat hordoznak? Négy aspektusból elemzi a hallgatók tapasztalatait: a célok és a tapasztalat összevetése, a mentorálás és a sikeresség értelmezése, a felmerülő dilemmák és a kérdések megfogalmazása, valamint az érzelmi intelligencia elemeit érintő önreflexió változásai.

Item Type: Article
Subjects: L Education / oktatás > L1 Education (General) / oktatás általában
SWORD Depositor: MTMT SWORD
Depositing User: MTMT SWORD
Date Deposited: 03 May 2024 09:52
Last Modified: 03 May 2024 09:52
URI: https://real.mtak.hu/id/eprint/193794

Actions (login required)

Edit Item Edit Item