REAL

Árnyékban a közösség - Tapasztalatok a közösségről a digitális oktatás idején

Karainé Gombocz, Orsolya (2022) Árnyékban a közösség - Tapasztalatok a közösségről a digitális oktatás idején. DANUBIUS NOSTER: AZ EÖTVÖS JÓZSEF FŐISKOLA TUDOMÁNYOS FOLYÓIRATA, 10 (4). pp. 25-38. ISSN 2064-1060

[img]
Preview
Text
Gombocz_ARNYEKBAN.pdf - Published Version

Download (266kB) | Preview

Abstract

2020-ban a Pázmány Péter Katolikus Egyetem Vitéz János Tanárképző Központja a Katolikus Pedagógiai Intézettel együttműködve és a Digitális Jólét Program szakmai tapasztalatainak felhasználásával a katolikus köznevelési intézmények digitális oktatási tapasztalatairól gyűjtött adatokat. A komplex kérdőív feldolgozása és az eredmények publikálása során elsősorban a digitális oktatásra, annak módszertanára, a differenciálásra, az értékelésre, a tanárok digitális kompetenciáira, a kommunikációra koncentráltunk. Kevesebb figyelmet kapott a katolikus iskola egyik lényeges meghatározójának, a közösségnek a szerepe. Tanulmányunkban választ keresünk arra, hogy miért kell figyelmünket a közösségre irányítani. Vizsgálatunk ugyanis nem csupán a különleges technikai-módszertani megoldásokról tárt föl fontos adatokat, tényeket, az is lehetővé vált, hogy az iskolai közösség alakulásának eddig nem látott, merőben új szempontból való elemzését is lehetővé tegye. | In 2020, the János Vitéz Teacher Training Center of Pázmány Péter Catholic University collected data on the digital education experiences of Catholic public education institutions. During the processing of the complex questionnaire and the publication of the results, we focused primarily on digital education, its methodology, differentiation, evaluation, digital competences of teachers, and communication. The role of the community, one of the essential determinants of the Catholic school has received less attention. In our study we are looking for an answer to why we should direct our attention to the community. We supplemented the university research with the experiences of our teaching students which they acquired during digital education about the school's community building practice. We present our experience to our readers in the form of good practices.

Item Type: Article
Subjects: H Social Sciences / társadalomtudományok > HM Sociology / társadalomkutatás
H Social Sciences / társadalomtudományok > HM Sociology / társadalomkutatás > HM3 Subsystems of global societies / társadalmi alrendszerek
L Education / oktatás > L1 Education (General) / oktatás általában > L10 School organization / iskolaszervezet
SWORD Depositor: MTMT SWORD
Depositing User: MTMT SWORD
Date Deposited: 03 May 2024 10:52
Last Modified: 03 May 2024 10:52
URI: https://real.mtak.hu/id/eprint/193813

Actions (login required)

Edit Item Edit Item