Takács, Anna Mária (2023) Élmény - Gamifikáció - Matematika oktatás : Moodle [Experience – gamification – mathematics education : Moodle]. DANUBIUS NOSTER: AZ EÖTVÖS JÓZSEF FŐISKOLA TUDOMÁNYOS FOLYÓIRATA, 11 (1). pp. 49-58. ISSN 2064-1060
|
Text
Takacs_ELMENY_GAMIFIKACIO_MATEMATIKA_OKTATAS.pdf - Published Version Download (397kB) | Preview |
Abstract
Az egyetemre beérkező hallgatói társadalomra jellemző, hogy figyelmük szétszórt, néha könnyen „feladják” a matematika tanulását, melynek egyik kiváltó oka lehet a hiányos készségek kialakulása, vagy akár a helytelen absztraktciók felidézése. Fontos szempont a motiváció fenntartása előadásokon, szemináriumokon és az önálló tanulásban is. A monoton, de az ismeretek eszközszintű birtoklása céljából szükséges a gyakoroltatás színesebbé tételének, a motiváció növelésének egy lehetséges módja a gamifikáció. Ennek néhány lehetséges elemét mutatjuk be az egyetemünkön használt moodle keretrendszer belül. Illetve az előadáson használt okostelefon appokat. A témát a feljövő generáció tulajdonságainak ismerete teszi aktuálissá. A felsőoktatási intézmények oktatói is egyre több didaktikai eszközt alkalmaznak óráikon, a hallgatók felkészítése során. Előtérbe kerül az élmény-alapú oktatás, a számonkérésben vagy a tanulás-tanítás folyamatában a játékosítás. A hagyományos előadás+ gyakorlat szemlélet a tanulóink számára nehezen követhető, ezért is kell matematika oktatásunkban újszerű eszközöket, szoftvereket használnunk. | Among the characteristics of the students entering the university we can observe that their attention is often distracted, on certain occasions they easily give up learning mathematics. A reason of this can be the development of incomplete skills, or even recalling incorrect abstractions. In lectures, seminars and selfpaced learning it is an important factor to maintain motivation. Gamification is a possible way to increase motivation and make the monotonous but necessary practice more interesting. We present some of its possible elements within the Moodle framework used at our university. We also present the smartphone apps used in the lecture.
Item Type: | Article |
---|---|
Subjects: | L Education / oktatás > L1 Education (General) / oktatás általában L Education / oktatás > L1 Education (General) / oktatás általában > L11 Teaching methods / oktatásmódszertan Q Science / természettudomány > QA Mathematics / matematika |
SWORD Depositor: | MTMT SWORD |
Depositing User: | MTMT SWORD |
Date Deposited: | 06 May 2024 08:22 |
Last Modified: | 06 May 2024 08:22 |
URI: | https://real.mtak.hu/id/eprint/193890 |
Actions (login required)
Edit Item |