REAL

Back to School: Building Group Dynamics in the EFL Classroom after the Pandemic [Visszatérés az iskolába]

Trentinné Benkő, Éva (2023) Back to School: Building Group Dynamics in the EFL Classroom after the Pandemic [Visszatérés az iskolába]. DANUBIUS NOSTER: AZ EÖTVÖS JÓZSEF FŐISKOLA TUDOMÁNYOS FOLYÓIRATA, 11 (1). pp. 115-125. ISSN 2064-1060

[img]
Preview
Text
Trentinne_BACK_TO_SCHOOL.pdf - Published Version

Download (474kB) | Preview

Abstract

Due to the coronavirus pandemic, the times of quarantine and online education, teachers and students had to be socially distant and could not spend time together. All participants in education missed personal relationships and fun. After returning to school, everyone had to relearn how to play, connect, and be relaxed in each other’s company. The practical Summer Academy workshop offered various group dynamics-building activities fostering holistic development, selfexpression, and acceptance. Participants were encouraged to sing songs, act out rhymes and play drama, TPR and movement games while activating their inner child. Teachers may use the ideas presented here in EFL lessons as icebreakers, warmers, fillers or coolers or outside the classroom. All activities aim to strengthen a sense of group identity and make the time spent together enjoyable and memorable for all participants. | A koronavírus-járvány és az azzal járó karantén, szociális távolságtartás és online oktatás miatt tanárok és diákok egyaránt hiányolták a személyes kapcsolatokat és a jelenléti tanítást-tanulást. Az iskolákba, osztálytermekbe való visszatéréskor mindenkinek újra meg kellett tanulnia játszani, együtt lenni és jól érezni magukat egymás társaságában. A Nyári Akadémia interaktív workshopja olyan csoportdinamika-építő tevékenységeket kínált, amelyek holisztikusan fejlesztik a tanulókat, támogatva az önkifejezést és az elfogadást. A résztvevőket gyermekirodalmi, dramatikus és mozgásos játékokba való bekapcsolódásra invitáltuk belső gyermeki énjüket aktivizálva. A kollégák a bemutatott ötleteket, játékokat, dalokat, mondókákat az angol vagy más idegennyelvi tanórákon vagy az osztálytermen kívül is számos fejlesztési céllal használhatják. A tevékenységek erősítik az osztály egységét, az összes résztvevő számára élvezetessé és emlékezetessé téve az együtt töltött időt.

Item Type: Article
Subjects: H Social Sciences / társadalomtudományok > HM Sociology / társadalomkutatás > HM4 Social processes / társadalmi folyamatok
L Education / oktatás > L1 Education (General) / oktatás általában
L Education / oktatás > L1 Education (General) / oktatás általában > L10 School organization / iskolaszervezet
SWORD Depositor: MTMT SWORD
Depositing User: MTMT SWORD
Date Deposited: 06 May 2024 08:50
Last Modified: 06 May 2024 08:50
URI: https://real.mtak.hu/id/eprint/193909

Actions (login required)

Edit Item Edit Item