REAL

Az értékelés és a vizsga motiváló ereje = The Motivational Force of Evaluation and Examination

Tuba, Márta (2020) Az értékelés és a vizsga motiváló ereje = The Motivational Force of Evaluation and Examination. ANYANYELV-PEDAGÓGIA, 13 (3). pp. 49-59. ISSN 2060-0623

[img] Text
Anyp_XIII_2020_3_3.pdf
Restricted to Repository staff only

Download (349kB)

Abstract

A tanulmány egy Pest megyei gimnázium két egymást követő tanévében érettségizett osztályának teljesítményét hasonlítja össze a magyar nyelv és irodalom tantárgyból. A vizsgálat az intézményi pedagógiai gyakorlatból indult ki, a tanulók teljesítményét a központi középszintű érettségi feladatlapokkal mérte. A tanulmány bemutatja, hogy a szerző milyen meglévő lehetőségeket használt ki a vizsgafelkészítésben, és melyeket változtatott meg az osztály igényeihez igazodva. A felmérés célja az volt, hogy bemutassa, egyrészt a gyakoribb méréssel, másrészt a témazáró dolgozatok rendszeres szöveges értékelésével, harmadrészt az anyanyelvi tanórai munka megváltoztatásával hogyan lehet többféleképpen motiválni a tanulókat a jobb eredmény elérésére. A tanulmány azt is érinti, hogyan befolyásolták az eredeti célkitűzés elérését a 2020. márciustól megváltozott oktatási feltételek. This study compares the performance of two classes in a secondary school in the county of Pest taking the school-leaving exam in Hungarian language and literature in two subsequent years. The starting point of the investigation was the institutional pedagogical practice which measured student performance with the central taskheets of the intermediate-level school-leaving exam. The study presents what given opportunities the author has used in the test preparation training and what she has modified, based on the needs of the class. The aim of the survey is to show how children can be motivated in various ways to achieve a better result (1) with more frequent testing, (2) with regular textual evaluation of exams after finishing a topic and (3) with modifying the work at a first-language class. The study also touches upon the issue of how achieving the original objective was affected by the new teaching conditions after March 2020.

Item Type: Article
Uncontrolled Keywords: középszintű érettségi vizsga, írásbeli vizsgakészségek, motiváció; school-leaving exam at an intermediate level, written examination skills, motivation
Subjects: L Education / oktatás > LB Theory and practice of education / oktatás elmélete és gyakorlata
L Education / oktatás > LB Theory and practice of education / oktatás elmélete és gyakorlata > LB1603 Secondary Education. High schools / középfokú oktatás
SWORD Depositor: MTMT SWORD
Depositing User: MTMT SWORD
Date Deposited: 06 May 2024 15:39
Last Modified: 06 May 2024 15:39
URI: https://real.mtak.hu/id/eprint/193925

Actions (login required)

Edit Item Edit Item