Balla, Fanni (2019) Az auditív és a vizuális ingerek hatása a szövegértésre. ANYANYELV-PEDAGÓGIA, 12 (3). pp. 31-37. ISSN 2060-0623
![]() |
Text
Anyp_XII_2019_3_3.pdf - Published Version Restricted to Repository staff only Download (296kB) |
Abstract
A tanulmány az internet térnyerésével bekövetkező paradigmaváltás szövegértésre gyakorolt hatását vizsgálja. A vizsgálat arra a kérdésre keresi választ, hogy van-e különbség az auditív, a vizuális, illetve az audiovizuális csatornán érkező ingerek befogadása között. A tanulmány a kutatásban részt vevők 6. és 8. osztályban elért eredményeit mutatja be és hasonlítja össze. A szövegértési vizsgálatokban, valamint a fejlesztések során is jellemzően az olvasott szöveg értése kerül előtérbe, jelen munka azonban a hallás utáni szövegértést, illetve az audiovizuális befogadást is vizsgálja. Három olyan foglalkozási tervet is ismertet, amelyekben különféle típusú szövegértés-fejlesztő órai feladatok találhatók. A foglalkozástervek a reklámokat veszik alapul, elősegítve ezzel azt, hogy a diákok tudatos médiafogyasztóvá váljanak. Mindez napjaink anyanyelvi nevelésének a fontos részét képezi.
Item Type: | Article |
---|---|
Subjects: | P Language and Literature / nyelvészet és irodalom > P0 Philology. Linguistics / filológia, nyelvészet |
Depositing User: | Zsófia Zádori |
Date Deposited: | 13 May 2024 13:41 |
Last Modified: | 13 May 2024 13:41 |
URI: | https://real.mtak.hu/id/eprint/194797 |
Actions (login required)
![]() |
Edit Item |