REAL

Az auditív és a vizuális ingerek hatása a szövegértésre

Balla, Fanni (2019) Az auditív és a vizuális ingerek hatása a szövegértésre. ANYANYELV-PEDAGÓGIA, 12 (3). pp. 31-37. ISSN 2060-0623

[img] Text
Anyp_XII_2019_3_3.pdf - Published Version
Restricted to Repository staff only

Download (296kB)

Abstract

A tanulmány az internet térnyerésével bekövetkező paradigmaváltás szövegértésre gyakorolt hatását vizsgálja. A vizsgálat arra a kérdésre keresi választ, hogy van-e különbség az auditív, a vizuális, illetve az audiovizuális csatornán érkező ingerek befogadása között. A tanulmány a kutatásban részt vevők 6. és 8. osztályban elért eredményeit mutatja be és hasonlítja össze. A szövegértési vizsgálatokban, valamint a fejlesztések során is jellemzően az olvasott szöveg értése kerül előtérbe, jelen munka azonban a hallás utáni szövegértést, illetve az audiovizuális befogadást is vizsgálja. Három olyan foglalkozási tervet is ismertet, amelyekben különféle típusú szövegértés-fejlesztő órai feladatok találhatók. A foglalkozástervek a reklámokat veszik alapul, elősegítve ezzel azt, hogy a diákok tudatos médiafogyasztóvá váljanak. Mindez napjaink anyanyelvi nevelésének a fontos részét képezi.

Item Type: Article
Subjects: P Language and Literature / nyelvészet és irodalom > P0 Philology. Linguistics / filológia, nyelvészet
Depositing User: Zsófia Zádori
Date Deposited: 13 May 2024 13:41
Last Modified: 13 May 2024 13:41
URI: https://real.mtak.hu/id/eprint/194797

Actions (login required)

Edit Item Edit Item