Erdősi, Ferenc (2017) A légi közlekedés területi jellemzői a Közel-Keleten. TERÜLETI STATISZTIKA, 57 (6). pp. 579-607. ISSN 0018-7828 ; Online: 2064-8251
| 
 | Text ts570601.pdf Download (1MB) | Preview | 
Abstract
A globális légi közlekedésben a Közel-Kelet1 nemcsak az átlagosnál gyorsabb (negyedik forgalmi tömörülés) fejlődésével, hanem légi szektorának rendkívül egyenetlen területi eloszlásával is magára vonja a kutatók figyelmét. Kiváló földrajzi helyzetét kihasználva a Perzsa-öböl olajban gazdag országai – Európa, Távol-Kelet és Afrika közötti közvetítő (átszállóhely) szerepet betöltve – a Közel-Kelet szemiglobális jelentőségű súlypontterületévé váltak, melyhez képest a perifériák (Irak, Szíria, Irán, Jemen stb.) az ismétlődő fegyveres konfliktusok miatt egyre inkább leszakadnak. A tanulmány a helyi légitársaság-állomány kialakulásának, valamint a légi közlekedési innovációk és a repülőgépflotta-fejlesztés bemutatása után fajlagos mutatók alapján több szempontból elemzi a repülőtér-ellátottságot, keresve a hatótényezőkkel való öszszefüggést, és a Közel-Kelet legnagyobb repülőtereinek (zarándokok, turisták, vendégmunkások által generált) nemzetközi kapcsolataival, földrajzi orientációjával, makrorégiók szerinti megoszlásának vizsgálatával zárul.
| Item Type: | Article | 
|---|---|
| Uncontrolled Keywords: | Közel-Kelet, légi közlekedés, repülőtér-ellátottság, légitársaságok, hub | 
| Subjects: | H Social Sciences / társadalomtudományok > HA Statistics / statisztika | 
| SWORD Depositor: | MTMT SWORD | 
| Depositing User: | Zsolt Baráth | 
| Date Deposited: | 14 May 2024 07:56 | 
| Last Modified: | 17 May 2024 09:57 | 
| URI: | https://real.mtak.hu/id/eprint/194839 | 
Actions (login required)
|  | Edit Item | 



