Erdősi, Ferenc (2017) A légi közlekedés területi jellemzői a Közel-Keleten. TERÜLETI STATISZTIKA, 57 (6). pp. 579-607. ISSN 0018-7828 ; Online: 2064-8251
|
Text
ts570601.pdf Download (1MB) | Preview |
Abstract
A globális légi közlekedésben a Közel-Kelet1 nemcsak az átlagosnál gyorsabb (negyedik forgalmi tömörülés) fejlődésével, hanem légi szektorának rendkívül egyenetlen területi eloszlásával is magára vonja a kutatók figyelmét. Kiváló földrajzi helyzetét kihasználva a Perzsa-öböl olajban gazdag országai – Európa, Távol-Kelet és Afrika közötti közvetítő (átszállóhely) szerepet betöltve – a Közel-Kelet szemiglobális jelentőségű súlypontterületévé váltak, melyhez képest a perifériák (Irak, Szíria, Irán, Jemen stb.) az ismétlődő fegyveres konfliktusok miatt egyre inkább leszakadnak. A tanulmány a helyi légitársaság-állomány kialakulásának, valamint a légi közlekedési innovációk és a repülőgépflotta-fejlesztés bemutatása után fajlagos mutatók alapján több szempontból elemzi a repülőtér-ellátottságot, keresve a hatótényezőkkel való öszszefüggést, és a Közel-Kelet legnagyobb repülőtereinek (zarándokok, turisták, vendégmunkások által generált) nemzetközi kapcsolataival, földrajzi orientációjával, makrorégiók szerinti megoszlásának vizsgálatával zárul.
Item Type: | Article |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | Közel-Kelet, légi közlekedés, repülőtér-ellátottság, légitársaságok, hub |
Subjects: | H Social Sciences / társadalomtudományok > HA Statistics / statisztika |
SWORD Depositor: | MTMT SWORD |
Depositing User: | Zsolt Baráth |
Date Deposited: | 14 May 2024 07:56 |
Last Modified: | 17 May 2024 09:57 |
URI: | https://real.mtak.hu/id/eprint/194839 |
Actions (login required)
![]() |
Edit Item |