Szalai, László and Tschürtz, Nándor (2022) Edukáció 2-es típusú cukorbetegség esetén. DIABETOLOGIA HUNGARICA, 30 (2). pp. 89-102. ISSN 1217-372X
  | 
            
              
Text
 dh_2022_02_szalai_2022.06.27.pdf - Published Version Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial No Derivatives. Download (2MB) | Preview  | 
          
Abstract
Az edukáció célzott, egy bizonyos ismeretcsoport átadását/megszerzését jelenti, de csak akkor éri el a célját, ha ennek révén konkrét probléma megoldására irányuló eredményes cselekvéshez vezet. Ideális esetben ezen ismeretek/képességek/jártasságok/készségek személyiségbe épülését (interiorizációját) szolgáló folyamat. Ennek során az edukált személy életmódjának egy része megváltozik, célszerűen átalakul. Az edukáció tehát a legritkább esetben csak ismeretátadás. A nem megfelelő önmenedzselési szint elérésének akadálya legtöbbször nem is önmagában az ismeretek hiánya. Sőt! Sok esetben épp a környezetből (is) érkező ismeretdömping jelent problémát. Ez napjainkban világosan megfigyelhető. A túl sok, egymással részben ellentmondó információ bizonytalanságot és ezzel szorongást kelt. A szorongás pedig gátolja a célszerű cselekvést.
| Item Type: | Article | 
|---|---|
| Subjects: | L Education / oktatás > L1 Education (General) / oktatás általában R Medicine / orvostudomány > R1 Medicine (General) / orvostudomány általában R Medicine / orvostudomány > RC Internal medicine / belgyógyászat > RC658.5 Diabetes / diabetológia R Medicine / orvostudomány > RM Therapeutics. Pharmacology / terápia, gyógyszertan > RM215-RM216 Nutrition, Dietetics / Táplálkozás, dietetika  | 
        
| Depositing User: | Melinda Danyi | 
| Date Deposited: | 14 May 2024 09:44 | 
| Last Modified: | 14 May 2024 09:44 | 
| URI: | https://real.mtak.hu/id/eprint/194872 | 
Actions (login required)
![]()  | 
        Edit Item | 




