Tóth, Balázs and Papp, Sándor (2020) A közösségi média társadalomföldrajzi alkalmazásának etnikai-földrajzi példája. TERÜLETI STATISZTIKA, 60 (6). pp. 714-741. ISSN 0018-7828 ; Online: 2064-8251
|
Text
ts600605.pdf Download (451kB) | Preview |
Abstract
A társadalomföldrajzi kutatás egyik alapvető kihívása, hogy milyen adatokkal mérhető egy folyamat. A közösségimédia-felületek a társadalom szerves részét képezik, ugyanis nagy tömegek használják naponta, rutinszerűen stb. Ez a fajta használat és elterjedtség alkalmassá teheti, hogy társadalomföldrajzi vizsgálat eszköze legyen. A tanulmány etnikai jellemzők kutatására használja az Instagramról származó adatokat, és egy alternatív módszer kidolgozásának kezdeti lépéseit mutatja be, mely nagyobb időbeli felbontást és az önbevallás helyett a felhasználók napi gyakorlatán alapuló adatok alkalmazását teszi lehetővé. Emellett, az Instagram mint adatforrás a periferiális mintaterületeken megmutatkozó korlátainak megismeréséhez is hozzájárul. Szerzők az Arad és Temes, valamint Békés és Csongrád-Csanád megyék határtérségében fekvő mintatelepüléseken a román és a magyar etnikum népességszámát vizsgálták. Az összegyűjtött adatok nem közelítették meg a hivatalos statisztikai adatokat, azonban a további elemzésük arra a következtetésre vezetett, hogy szűkebb vagy a közösségimédia-használat szempontjából aktívabb népességet magában foglaló társadalmi és területi mintán pontosabb eredményeket hozhat az alkalmazott eljárás.
Item Type: | Article |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | etnikai földrajz, nyelvhasználat, nemzetiség, közösségi média, Instagram |
Subjects: | H Social Sciences / társadalomtudományok > HA Statistics / statisztika |
Depositing User: | Zsolt Baráth |
Date Deposited: | 15 May 2024 09:05 |
Last Modified: | 15 May 2024 09:05 |
URI: | https://real.mtak.hu/id/eprint/195033 |
Actions (login required)
![]() |
Edit Item |