REAL

Mit érdemes beiktatni? A digitalizálás nyomai matematika órán = What is worth keeping? traces of digitalization in mathematics lesson

Jakab, Enikő (2024) Mit érdemes beiktatni? A digitalizálás nyomai matematika órán = What is worth keeping? traces of digitalization in mathematics lesson. GRADUS, 11 (1). pp. 1-9. ISSN 2064-8014

[img]
Preview
Text
2024_1_CSC_004_Jakab.pdf - Published Version
Available under License Creative Commons Attribution.

Download (806kB) | Preview

Abstract

2016 óta tudatosan keresem azokat az eszközöket és programokat (alkalmazásokat), amelyek a matematikatanulás, -tanítás folyamatának egyes fázisait támogatják, és amelyek a kárpátaljai kisebbségi magyar nyelvű oktatásban hozzáférhetők. Több összehasonlító kutatás alapján vizsgáltam ezeknek az eszközöknek az alkalmazhatóságát a mindennapi tanítási gyakorlatban. Számos esetben beigazolódott, hogy a mindennapi tanulási-tanítási gyakorlatban is komoly előnyt tulajdoníthatunk az IKT eszközök használatának. Azonban a Covid miatt arra kényszerültünk, hogy olyankor is digitális oktatást csináljunk, amikor nem voltunk rá felkészülve. A tapasztalataink között egyaránt volt pozitív és negatív is. Ha jól felkészültünk volna, akkor számos esetben találhattunk volna adekvát alkalmazást, így viszont olyat használtunk, amilyet éppen ismertünk. Ezekről a jó és rossz tapasztalatokról szeretnék néhányat megosztani. | Since 2016, I have been consciously looking for the tools and programs (applications) that support certain phases of the learning and teaching mathematics process and that are available in minority Hungarian language education. Based on several comparative studies, I examined the applicability of these tools in everyday teaching practice. It has been confirmed in many cases, that we can attribute a serious advantage to the use of ICT tools in everyday learning and teaching practice. Although, due to Covid, we were forced to do digital education even when we were not prepared for it. If we had prepared well, we could have found an adequate application in many cases, thus we used what we were familiar with. I would like to share some of these good and bad experiences.

Item Type: Article
Uncontrolled Keywords: matematikaoktatás, fokozott IKT támogatás, előhívásos tanulás, digitális oktatás hatása
Subjects: L Education / oktatás > L1 Education (General) / oktatás általában
L Education / oktatás > LC Special aspects of education / speciális oktatási formák
Q Science / természettudomány > QA Mathematics / matematika
Q Science / természettudomány > QA Mathematics / matematika > QA76.16-QA76.165 Communication networks, media, information society / kommunikációs hálózatok, média, információs társadalom
SWORD Depositor: MTMT SWORD
Depositing User: MTMT SWORD
Date Deposited: 22 May 2024 11:16
Last Modified: 22 May 2024 11:16
URI: https://real.mtak.hu/id/eprint/195420

Actions (login required)

Edit Item Edit Item