Ficzere, Péter (2024) A digitalizáció megjelenése és szerepe az oktatásban = The Emergence and Role of Digitalisation in Education. GRADUS, 11 (1). pp. 1-8. ISSN 2064-8014
|
Text
2024_1_ART_003_Ficzere.pdf Download (284kB) | Preview |
Abstract
Az elmúlt évtizedekben a digitális forradalom jelentős változásokat indukált az oktatás terén is. Az oktatás felgyorsult, az intelligens táblák, online tananyagok, virtuális valóság és a 3D nyomtatás térnyerésével. Az írásvetítőktől a projektorokig, a számológépektől az okostelefonokig sokféle eszköz vált elérhetővé. Ugyanakkor a digitális kompetencia területi, korosztályi különbségeket mutat, és az infrastruktúra, a hozzáférés és az oktatási rendszer minősége befolyásolja. A digitális technológiák teret nyertek az oktatásban, de ezek hatékony alkalmazásához mind az oktatóknak, mind a diákoknak megfelelő képzésre és folyamatos fejlesztésre van szüksége. A COVID-19 pandémia tovább fokozta a digitális eszközök használatát, ugyanakkor ezek bevezetése nem volt mentes a kihívásoktól. A digitális oktatás előnyei mellett számos nehézséggel, például hozzáférési problémákkal, technikai akadályokkal és az interakció elvesztésével kell szembenézni. Az egyensúly megtartása, az adatvédelem biztosítása és az oktatók folyamatos képzése kulcsfontosságú a digitális oktatás sikeres megvalósításában. In recent decades, the digital revolution has brought significant changes to education. The rise of smartboards, online learning materials, virtual reality, and 3D printing has accelerated education. A wide range of devices, from overhead projectors to smartphones, have become available. However, digital literacy varies across regions and age groups and is influenced by infrastructure, access, and the quality of the education system. Digital technologies have made progress in education, but their effective use requires appropriate training and continuous improvement for both teachers and students. It is important to address these challenges to ensure that digital education is accessible and effective for all. The COVID-19 pandemic has further increased the use of digital tools, but their adoption has not been without challenges. In addition to the benefits of digital education, there are also difficulties such as accessibility problems, technical barriers, and loss of interaction. Maintaining a balance, ensuring data protection, and providing continuous training for teachers are crucial for the successful implementation of digital education.
Item Type: | Article |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | digitalizáció, oktatás, COVID-19, digitális technológiák; digitalization, education, COVID-19, digital technologies |
Subjects: | L Education / oktatás > LC Special aspects of education / speciális oktatási formák |
SWORD Depositor: | MTMT SWORD |
Depositing User: | MTMT SWORD |
Date Deposited: | 23 May 2024 08:15 |
Last Modified: | 23 May 2024 08:15 |
URI: | https://real.mtak.hu/id/eprint/195517 |
Actions (login required)
Edit Item |