REAL

Középiskolás diákok énhatékonyságának vizsgálata

Zagyváné Szűcs, Ida (2024) Középiskolás diákok énhatékonyságának vizsgálata. In: A múlt, a jelen és a jövő a pedagógiában : Válogatás a Pedagógiai Szakbizottság tagjainak a munkáiból. Magyar Tudományos Akadémia Miskolci Területi Bizottsága. EKKE Líceum Kiadó, Eger, pp. 49-77. ISBN 978-963-496-269-4

[img]
Preview
Text
49_Zagyvane.pdf

Download (964kB) | Preview

Abstract

Az élethosszig történő tanulás feltétele az önszabályozott tanulásra való képesség. Az oktatási folyamatban a pedagógus alapvető feladata a tanulók önszabályozott tanulásának fejlesztése. A tanulmány egy nagyobb kutatás részkutatásának eredményeit mutatja be. A longitudinális vizsgálat során az általunk tanított középiskolás diákok énhatékonyságának alakulását helyeztük a középpontba. Kutatási célunk az volt, hogy feltárjuk, az angol nyelv tanulása során végzett rendszeres önértékelés eredményeként változott-e, és ha igen, akkor milyen mértékben a tanulók énhatékonyságának észlelése. Kutatásunk akciókutatás, amelynek során lehetőségünk volt összehasonlítani kísérleti csoportunk eredményeit egy kontrollcsoportéval. Eredményeink bizonyára hozzájárulnak kutatótanári programunk gazdagításához, amelynek fő célja az önszabályozott tanulás fejlesztési lehetőségeinek feltérképezése az önértékelés egy bizonyos módszerének (rubrics) segítségével.

Item Type: Book Section
Uncontrolled Keywords: énhatékonyság észlelése, angolnyelv-tanulás, íráskészség fejlesztése, önszabályozott tanulás
Subjects: L Education / oktatás > L1 Education (General) / oktatás általában > L11 Teaching methods / oktatásmódszertan
L Education / oktatás > LB Theory and practice of education / oktatás elmélete és gyakorlata > LB1603 Secondary Education. High schools / középfokú oktatás
SWORD Depositor: MTMT SWORD
Depositing User: MTMT SWORD
Date Deposited: 29 May 2024 09:12
Last Modified: 29 May 2024 09:12
URI: https://real.mtak.hu/id/eprint/196039

Actions (login required)

Edit Item Edit Item