Druhalóczki, Éva Dóra (2024) Az Övezet és Út kezdeményezés értelmezése a nemzetközi kapcsolatok kínai iskolájának tükrében. MÁLTAI TANULMÁNYOK. A MAGYAR MÁLTAI SZERETETSZOLGÁLAT TUDOMÁNYOS FOLYÓIRATA, 6 (2). pp. 159-173. ISSN 2676-9468
|
Text
10-Druhaloczky.pdf Download (266kB) | Preview |
Abstract
A Kínai Népköztársaság az elmúlt évtizedek növekvő gazdasági sikerei következtében egyre kiemeltebb szerepet tölt be a nemzetközi rendszerben. Csupán az elmúlt évtizedben olyan központi kínai kezdeményezések születtek, mint a 2013-ban indított Övezet és Út kezdeményezés. Az ilyen lépések miatt Kínára számos ország tekint kihívásként, aminek részben oka lehet, hogy a politikai célok megértésének egyik kulcsát jelentő kulturális elemek nem teljeskörűen ismertek. Annak érdekében, hogy a kínai célok a nyugati keretrendszerben is érthetőbbé váljanak, a tanulmány egyrészről ismerteti az Övezet és Út kezdeményezés hivatalosan megfogalmazott elveit, másrészről megvizsgálja a nemzetközi kapcsolatok kínai iskolájának egyik központi, Csin Ja-csing politológus által megfogalmazott elméletét. Végezetül megfigyeli, hogy a kínai iskola elmélete potenciálisan megjelenhet-e az Övezet és Út kezdeményezésben.
Item Type: | Article |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | Kína, Övezet és Út kezdeményezés, konfucianizmus, kínai iskola, Csin Ja-csing |
Subjects: | L Education / oktatás > L1 Education (General) / oktatás általában |
SWORD Depositor: | MTMT SWORD |
Depositing User: | MTMT SWORD |
Date Deposited: | 10 Jun 2024 08:51 |
Last Modified: | 10 Jun 2024 08:51 |
URI: | https://real.mtak.hu/id/eprint/196935 |
Actions (login required)
![]() |
Edit Item |